|
|
|
||
Poslední úprava: MORAK9AF (07.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Králíková, Ph.D. (10.09.2017)
Cílem kurzu je vytvořit podmínky pro propojení teoretické a praktické přípravy budoucích učitelů češtiny formou pedagogických pozorování na vybraných středních školách, následných rozborů a diskusí o klíčových tématech učitelské praxe, jako jsou např. příprava na vyučování, hodnocení, výběr a adaptace materiálů, třídní management, individualizace výuky, spolupráce s rodiči, začínající učitel aj. Jádrem kurzu budou observace středoškolských učitelů při výuce a jejich následný rozbor za přítomnosti příslušného učitele, vedle toho budou observace doplňovány diskusemi s učiteli z různých typů středních škol. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D. (30.08.2019)
– účast na všech observacích a rozborových hodinách; je povolena pouze jedna absence, a to jen v seminářích – zpracování a odevzdání observačního protokolu ke oběma observacím – příprava na moderování diskusí nad klíčovými tématy
|
|
||
Poslední úprava: MORAK9AF (07.09.2017)
Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999) Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press. Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C. Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge. Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge. |