V prvním semestru kurz nabízí praktický vhled do tuzemského mediálního prostředí. Přednášející klade zvláštní pozornost
na manipulativní prvky, které jsou součástí mediálního světa či na něj zprostředkovaně působí.
V průběhu druhého semestru studenti uplatňují informace z předchozího období při tvorbě mediálních obsahů - především
vlastních textů, ale i mediálních strategií s ohledem na jednotlivé cílové skupiny.
Vedoucí kurzu rovněž v průběhu obou semestrů zprostředkuje studentům setkání i polemiku s novináři, odborníky na public
relations i marketingovou komunikaci.
Poslední úprava: Bc. Lenka Lukešová (17.05.2011)
This course provides students with practical insights into the media environment of the Czech Republic. Special attention is given to the manipulative elements of media practice. Students have the opportunity to apply theoretical knowledge in practice by producing a variety of media contents, in particular their own texts and also various media strategies. The course also hosts guest speakers, both journalists and experts on public relations and marketing.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Martina Skovajsová (15.03.2018)
Tematické okruhy přednášek
1. Média a jejich provázanost s vlastníky
Rozdělení vlastníků v rámci trhu: televizního, rozhlasového, s denním tiskem a časopisy
Další aktivity vlastníků médií a jejich možné vlivy na medializaci obsahů v relevantních médiích
2. Média a jejich závislost na inzerentech
Specifika podnikání v médiích
Velikost českého trhu a potenciál velkých inzerentů
Přehled největších zadavatelů inzerce
Inzertní objemy v jednotlivých segmentech tuzemského mediálního trhu
3. Public relations, aneb jak do médií proniknout
Manipulavní techniky PR
Novinář versus odborník na PR
Základní prostředky PR
Další mechanismy PR – krizová komunikace, lobying
4. Novinář a jeho závislosti
Fungování redakce
Odlišnosti práce v tištěných a elektronických médiích
Role gatekeepingu a nastolování mediální agendy
Cenzura a autocenzura
5. Marketing a media
oMédia jako základní prostředek marketingové komunikace
oNad-linkové a pod-linkové aktivity
oRelevance médií pro daný typ marketingových informací
6. Cílová skupina a jak jí zasáhnout
Základní typologie cílových skupin
Definice cílové skupiny na základě výběrových kriterií
Zadavatelé inzerce a jejich vnímání cílové skupiny a jejího potenciálního zásahu