|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.01.2021)
Doporučená:
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.01.2021)
Vyučující eviduje docházku v seminární části kurzu. Kurz je v ls 2021 vyučován blokově a v distanční formě prostřednictvím platformy Teams. Předpokladem ukončení kurzu je minimálně 50% docházka /účast na seminářích a zpracování seminárního úkolu na zákldě zadání vyučující. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.01.2021)
Témata strukturjící seminář: 1) Studium gramotnosti jako psychologické téma 2) Vývoj studia gramotnosti v psychologii druhé poloviny XX. století až do současnosti - domácí a zahraniční situace; témata a klíčové myšlenkové směry 3) Psycholingvistický přístup ke studiu gramotnosti a jeho specifické znaky 4) Vývojový vztah jazykových dovedností a rozvoje gramotnosti (struktura jazykových schopností a jejich úloha ve vývoji gramotnosti) 5) Jednoduchý model čtení a jeho význam pro porozumění procesu vývoje gramotnostních dovedností 6 – 8 ) Vývoj počátečního čtení (s důrazem na předpoklady rozvoje počátečního čtení) 9-11) Vývoj porozumění čtenému ( s důrazem na předpoklady porozumění čtenému) 12-13 ) Otázky metodologie výzkumu gramotnostních dovedností v psycholingvistické perspektivě |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.01.2021)
Seminář je ukončen seminárním projektem na zadané téma. Seminární projekt má podobu písemně zpracované esje nebo vzkumné zprávy na zvolené či zadané téma. Volba a zadání témat seminárních projektů je tématem jednoho ze seminárních setkání na začátku semestru. Písemnou formu zpracování seminárního projektu provází také ústní prezentace projektu v závěru seminárních cyklů. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.01.2021)
Kurz vyžaduje základní znalosti a orientovanost studenta v psychologii ( minimálně Úvod do psychologie, ideálně také Vývojová psychologie ZS) |