|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. (24.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. (24.02.2021)
Po dobu platnosti nouzového opatření probíhá kurz online na platformě MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab7f5ef5402a2478f85ddd08138f69def%40thread.tacv2/conversations?groupId=a799a3ef-9b77-4537-8d22-96123e06d864&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. (24.02.2021)
Prezentace Studující se po prvním setkání kurzu rozdělí do skupin po 3. Každá skupina bude prezentovat povinnou četbu zadanou pro daný týden a téma (většinou 2 texty v rozsahu článku nebo kapitoly). K termínu prezentace se skupina přihlašuje ve sdíleném dokumentu "Harmonogram prezentací MNR_LS21". Smyslem prezentace není reprodukovat obsah četby. Prezentace by měla vystihnout hlavní tvrzení autora/ky/ů, doložit je na citacích z textu a vznést otázky k debatě nad textem. Prezentace by neměla být delší než 10-12 min a doporučuje se jí zpracovat v Power Pointu.
Závěrečná esej Jedná se o vypracování odpovědi na jednu z otázek formulovaných vyučujícím. Zadání otázek (3 otázky, studující si vybírá jednu z nich) a vypracování eseje proběhne v zápočtovém týdnu. Esej je obvykle v rozsahu 1-2 stránek. Otázky budou vycházet z témat probíraných během kurzu a očekává se znalost povinné četby, kterou je v eseji třeba prokázat (nehodnotí se přesnost citace, ale smysl). Esej se odevzdává v k tomu určené složce v MS Teams („Závěrečná esej“).
Úkoly V průběhu semestru zadává vyučující úkoly relevantní pro výklad studované látky. Tento úkol může představovat zadání etnografického pozorování, sepsání osobní zkušenosti, focení a sdílení materiálů apod. Do konečného hodnocení se započítají 3 nejlépe hodnocené úkoly (tzn. že studující nemusí vypracovat všechny úkoly, ale alespoň 3).
Hodnocení 1. Prezentace 30% 2. Úkoly 3x10% 3. Závěrečná esej 40% |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. (24.02.2021)
24.2. 1. Seznámení s obsahem kurzu a dějiny pojmu rezistence v antropologii
3.3. 2. Řád a rebelie – rezistence pod kontrolou Turner, V. Průběh rituálu. Brno : Computer Press, 2004, kap. 3, s. 95-128. Gluckman, M. 1954. Rituals of rebellion in South-east Africa. Manchester: University Press.
10.3. 3. Konflikt – marxistická a postkoloniální antropologie Meillassoux, C. 1970. A Class Analysis of the Bureaucratic Process in Mali. Journal of Development Studies 6(2): 97-110.
17.3. 4. Rolnické vzpoury Scott, J. 1985. Small Arms Fire in the Class War. In Weapons of the Weak: Everyday Forms of Peasant Resistance. Yale University Press. Harris, M. 1999. The Brazilian Floodplains: Where Cholera Does Not Kill Caboclos. In Lillies of the Field, S. Day et al (eds). Westview Press.
24.3. 5. Každodenní rezistence Abu-Lughod, L. 1990. The romance of resistance: tracing transformations of power through bedouin women. American Ethnologist 17(1), 41-55. Ortner, S. B. 1995. Resistance and the problem of ethnographic refusal. Comparative Studies in Society and History 37(1), 173-93.
31.3. 6. Povstalecká hnutí Jean-Klein, I. 2001. Nationalism and resistance: the two faces of everyday activism in Palestine during the Intifada. Cultural Anthropology 16(1), 83-126. Allen, L. 2008. Getting by the occupation: how violence became normal during the Second Palestinian Intifada. Cultural Anthropology 23(3): 453-487.
7.4. Čtecí týden (kurz se nekoná)
14.4. 7. Urbánní protesty
21.4. 8. Sociální hnutí
28.4. 9. Occupy, militantní antropologie a hnutí proti „úsporným opatřením“ Juris, J. 2012. Reflections on #Occupy everywhere: Social media, public space, and emerging logics of aggregation. American Ethnologist 39(2), 259–79. Liu, Y.Y. 2013. Decolonizing the Occupy Movement. Cultural Anthropology website (dostupné on-line: https://culanth.org/fieldsights/87-decolonizing-the-occupy-movement) Scheper-Hughes, N. 1995. The primacy of the ethical: propositions for a militant anthropology. Current Anthropology 36(3), 409-40. Theodossopoulos, D. 2014. The ambivalence of anti-austerity indignation in Greece: resistance, hegemony and complicity. History and Anthropology 25(4), 488-506.
5.5. 10. Arabské jaro
12.5. Rektorský den (kurz se nekoná)
11. Zápočtový týden |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. (24.02.2021)
Studijní opory jsou sdíleny ve složce souborů kurzu v MS Teams: https://teams.microsoft.com/_#/school/files/Obecn%C3%A9?threadId=19%3Ab7f5ef5402a2478f85ddd08138f69def%40thread.tacv2&ctx=channel&context=General&rootfolder=%252Fsites%252FLSRezistence%252FSdilene%2520dokumenty%252FGeneral |