Předmět se věnuje prolínání jevištního tance a dalších typů pohybového umění s uměním výtvarným, a to od chvíle, kdy se tanec stává divadlem až po současné trendy a techniky, které se opírají o principy konceptuální tvorby. Studenti si také skrze vlastní tělo vyzkouší performativní práci s různými materiály či artefakty etapami dějin umění se základními tanečními principy a s různými vlivy tance a výtvarného umění.
Studenti budou mít možnost zařadit si dějiny těchto oborů do svých všeobecných kulturních znalostí a zjistí, o jak specifický druh sociálně-kulturní lidské aktivity se jedná.
Poslední úprava: Mgr. Eva Beranová (07.06.2019)
Dance: space and time
Within the course, students will be acquainted with basic dance principles and possibilities of (self)expression through the dance art. In the period of three days and via the principles of space and time, symbolism of the body in dance and some improvisation exercises, they will be guided to understand their own body, its physical possibilities (its possible metamorphosis in dance / through dance) and its own dance lexicon.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (20.09.2022)
Povinná:
Eliášová, Bohumíra. Improvizační postupy v současném tanci. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013, s. ISBN 8073312697, 97880733.
Jůzl, Miloš a kol. . Dějiny umělecké kultury (I). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, s. ISBN 8004221920, 97880042.
Volitelná:
Cohen, Selma Jeanne (ed.) . International encyclopedia of dance: a project of Dance Perspectives Foundation. . New York: Oxford University Press, 2004, s. ISBN .
Cunningham, Merce - Jack Anderson (ed.) - Richard Kostelanetz (ed.). Space, Time and Dance. : A Capella Books, 1992, s. ISBN 1556521529, 978-1556.
Gil, José. The Dancer´s Body. In Massumi, Brian. A shock to thought: expressions after Deleuze and Guattari . New York: Routledge, 2002, s. 117-127. ISBN 978-0415238045, 0415..
Horst, Louis – Russel, Carroll. Modern Dance Forms in Relation to the other Modern Arts. Princenton NJ: A Dance Horizons Book, 1987, s. ISBN 0916622525, 978-0916.
Lecoq, Jacques - Jean-Gabriel Carasso - Jean-Claude Lallias. The moving body: teaching creative theatre. New York: Routledge, 2001, s. ISBN 978-087830140, 0878.
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (20.09.2022)
Teoretické seznámení s principy pohybu, tance, scénografie, s kostýmním a světelným designem, performancí. Praktická pohybová a taneční cvičení.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (20.09.2022)
Minimálně pětiminutová vlastní pohybová ukázka / kompozice doplněná slovním popisem nebo vyjádřením (max. 1800 znaků včetně mezer). Prezenčně.