PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Tvorba animovaného videa "Machinima" - YBKC175
Anglický název: Animated Videos of the "Machinima" Production
Zajišťuje: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Eva Beranová (07.06.2019)
Předmět má poskytnout studentům základní znalosti v oblasti tvorby animovaného videa s využitím herních enginů, a zejména softwaru pro tvorbu animací Moviestorm. Důraz je kladen především na porozumění procesu kombinace 3D obsahu a možností tvorby animovaných videí v počítačových hrách.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Eva Beranová (07.06.2019)
Povinná:
  • JANDA, Luděk. CINEPUR, Machinima . http://www.cinepur.cz/article.php?article=900. 2005. č. 42.
  • Machinima WiKI. Second Life Machinima. http://wiki.secondlife.com/wiki/Machinima.
Doporučená:
  • HANKCOCK, Hugh, INGRAM, Johnie. Machinima for Dummies. Wiley. 2007. 403 s.. ISBN: 0470096918 .
  • MARINO, Paul. 3D Game-Based Filmmaking: The Art of Machinima. 2004. 520 s.. ISBN: 1932111859 .
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Eva Beranová (07.06.2019)

 

 
Sylabus

Studenti jsou v průběhu kurzu prakticky seznámeni s jednotlivými fázemi přípravy a realizace animovaného videa typu Machinima. Používané nástroje: Movies Storm, Second Life, videoherní engine, Gamecam.

1) Úvod do aplikace Moviestorm

2) Základní kreativní moduly Moviestormu I.

3) Základní kreativní moduly Moviestormu II.

4) Principy tvorby animací v Moviestormu

5) Příprava projektu, výběr aplikace pro virtuální produkci

6) Storyboarding 

7) Tvorba 3D scén

8) Tvorba a nastavení 3D avatarů

9) Tvorba a nastavení interakcí

10) Výběr formy interakce a animace

11) Práce s virtuální kamerou, kompozice

12) Videozáznam a export

Po absolvovaní kurzu by měl být student schopen samostatně realizovat jednoduchý projekt formou animovaného videa.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK