PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Machinima Design with Moviestorm - YBKC168
Anglický název: Animation Design with Moviestorm
Zajišťuje: Program Liberal Arts and Humanities (24-SHVAJ)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (12)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Eva Beranová (07.06.2019)
This course is designed for those students who have the interest in animation movies. The production process is realized in a software Moviestorm, that allows to produce original animation without prior knowledge of 3D animation softwares.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Daniel Říha, Ph.D. (01.10.2020)

 

In case of mandatory distance learning this course will be held as synchronous online lecture in the frames of Microsoft Teams platform.

------------------------------------------

In this lecture students will be introduced to historical and contemporary developments of Machinima film scene and learn to produce short animated video scenes in software Moviestorm.

History of Machinima Productions.  Current Evolution of Machinima Scene. Ludic and Filmic Machinima.  Software Tools and their Support of Creativity. Machinima Application as Creative Software:

1) Introduction to Machinima Scene and software Moviestorm

2) Creative Modules of Moviestorm I.

3) Creative Modules of Moviestorm II.

4) Animation Principles of Moviestorm

5) Project design and development

6) Storyboarding 

7) 3D scenes design

8) Avatar Design

9) Interaction Design

10) Forms of interaction

11) Camera-work, shot composition

12) Videorecording, editing and export


 
* Bibliography:

Lowood, H., High-Performance Play: The Making of Machinima. <http://www.stanford.edu/~lowood/Texts/highperformanceplay_finaldraft.pdf accessed 10 August 2010>.

Marino, P., 3-D Game-based Filmmaking: The Art of Machinima. Paraglyph Press, 2004.

Mitchell, G. and A. Clarke, ‘Videogame Art: Remixing, Reworking and other Interventions’, in Level Up: Digra Conference Proceedings. 338-349, University of Utrecht, Utrecht, The Netherlands, 2003,.

Riha, D. ‘Machinimation Tools and their Impact on Creativity’, in New Media and the Politics of Online Communities. A. Mousoutzanis and D. Riha (ed), 127-136, Inter-Disciplinary Press,. Oxford: UK, 2010.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK