PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2021/2022
   Přihlásit přes CAS
Tvořivá dramatika - YBKC031
Anglický název: Dramatic Creativity
Zajišťuje: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2021 do 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/23, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. Mgr. Radek Marušák
Vyučující: doc. Mgr. Radek Marušák
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Alžběta Wolfová, Ph.D. (01.10.2018)
Cílem kurzu je nabídnout studentům různé podoby kreativní práce, při níž jsou využívány divadelní postupy a postupy dramatické výchovy.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (01.07.2019)

Povinná:

  • Way, B.. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku a NIPOS, 2014, s. ISBN 978-80-903901-4-0.
  • Machalíková, J., Musil, R.. Improvizace ve škole: didaktika improvizace pro rozvoj osobnosti žáků středních škol. Praha: Informatorium, 2015, s. ISBN 978-80-7333-120-7.
  • Disman, M.. Receptář dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976, s. ISBN .
  • Machková, E.. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: NIPOS, 2011, s. ISBN 978-80-7068-250-0.
  • Svozilová, D.. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU, 2005, s. ISBN 80-86928-10-1.

Doporučená:

  • Valenta, J.. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha: ISV nakladatelství, 1995, s. ISBN 80-85866-06-4.
  • Machková, E., Spolinová V.. Hry a cvičení pro divadlo. In Tvořivá dramatika. 8 (1997): 1-8.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (01.07.2019)

1) Půldenní blok: osobnostní a sociální rozvoj pomocí postupů divadla, tvorba skupiny a skupinové dynamiky.
2) Půldenní blok: individuální a párová improvizace, improvizace volná, improvizace na základě konkrétního impulsu, tvorba krátkých improvizačních etud.
3) Celodenní blok: inscenační práce na drobném jevištním tvaru, prezentace a reflexe.
4) Celodenní blok: divadelní postupy při práci s příběhem v procesu interní (na produkt nezaměřené) dramatické výchovy.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (03.02.2021)

Účast na blokovém kurzu a práce na průběžných úkolech.Účast na blokovém kurzu a práce na průběžných úkolech.

V případě nepříznivých epidemiologických podmínek nebude mít kurz distanční variantu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK