Poslední úprava: Mgr. Alžběta Wolfová, Ph.D. (01.10.2018)
Cílem kurzu je nabídnout studentům různé podoby kreativní práce, při níž jsou využívány divadelní postupy a
postupy dramatické výchovy.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (01.07.2019)
Povinná:
Way, B.. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku a NIPOS, 2014, s. ISBN 978-80-903901-4-0.
Machalíková, J., Musil, R.. Improvizace ve škole: didaktika improvizace pro rozvoj osobnosti žáků středních škol. Praha: Informatorium, 2015, s. ISBN 978-80-7333-120-7.
Disman, M.. Receptář dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976, s. ISBN .
Machková, E.. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: NIPOS, 2011, s. ISBN 978-80-7068-250-0.
Svozilová, D.. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU, 2005, s. ISBN 80-86928-10-1.
Doporučená:
Valenta, J.. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha: ISV nakladatelství, 1995, s. ISBN 80-85866-06-4.
Machková, E., Spolinová V.. Hry a cvičení pro divadlo. In Tvořivá dramatika. 8 (1997): 1-8.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (01.07.2019)
1) Půldenní blok: osobnostní a sociální rozvoj pomocí postupů divadla, tvorba skupiny a skupinové dynamiky. 2) Půldenní blok: individuální a párová improvizace, improvizace volná, improvizace na základě konkrétního impulsu, tvorba krátkých improvizačních etud. 3) Celodenní blok: inscenační práce na drobném jevištním tvaru, prezentace a reflexe. 4) Celodenní blok: divadelní postupy při práci s příběhem v procesu interní (na produkt nezaměřené) dramatické výchovy.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (03.02.2021)
Účast na blokovém kurzu a práce na průběžných úkolech.Účast na blokovém kurzu a práce na průběžných úkolech.
V případě nepříznivých epidemiologických podmínek nebude mít kurz distanční variantu.