Smyslem kurzu je seznámit frekventanty s variantami praktického strategického jednání pedagoga, které vede ke
zvládání rizik ohrožujících zdraví jeho i svěřených jedinců. Předmět poskytuje argumenty k nutnosti hledat cesty k
prevenci a podpoře zdraví. V návaznosti na programové dokumenty WHO analyzuje determinanty zdraví a vymezuje
hlavní úkoly v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu.
Literature - Czech
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (29.08.2012)
PETRÁSEK, R. a kol. Co dělat, abychom žili zdravě. Praha : Vyšehrad, 2004. ISBN 80-7021-711-1. Portál EU o veřejném zdraví <http://ec.europa.eu/health-eu/index_cs.htm> . ŠVARCOVÁ, E. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele [CD-rom]. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-418-7.
Syllabus - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
1. Zdraví člověka a životní styl.
2. Determinanty zdraví - vnitřní a vnější faktory.
3. Preventivní přístup a strategie podpory zdraví, výchova ke zdraví.
4. Rizikové a protektivní faktory - výživa a nutriční chování, tělesný pohyb, hypokineze, sexuální chování, autodestruktivní chování, psychosociální stres.