Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (24.05.2019)
The course builds on the basic knowledge of leisure time education. It focuses on forms of work with children and youth in leisure time. It specifies the educational potential of the game in the program dramaturgy (motivation, optimal sequence of games, rules of the game, security). The course works with practical didactic exercises.
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (10.12.2018)
Kurz navazuje na základní znalosti z oboru pedagogika volného času. Soustředí se na formy práce s dětmi a mládeží ve volném čase. Specifikuje edukační potenciál hry a zakotvení hry v dramaturgii programu (motivace, optimální sled her, pravidla her, bezpečnost). Kurz pracuje s praktickými didaktickými nácviky.
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (24.05.2019)
The course builds on the basic knowledge of leisure time education. It focuses on forms of work with children and youth in leisure time. It specifies the educational potential of the game in the program dramaturgy (motivation, optimal sequence of games, rules of the game, security). The course works with practical didactic exercises.
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (10.12.2018)
V návaznosti na teoretické základy pedagogiky volného času kurz přinese studentům možnost proniknout do aplikace pedagogického ovlivňování volného času ve specifických případech. Soustředí se na formy práce s dětmi a mládeží ve volném čase. Praktickými didaktickými nácviky pracuje s edukačním potenciálem hry a zakotvením hry v dramaturgii programu (motivace, optimální sled her, pravidla her, bezpečnost).
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (29.01.2021)
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.
On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (10.12.2018)
Bendl, S. a kol. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada.
Činčera, J. (2007). Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada Publishing, a.s.
Činčera, J., Kaplánek, M., & Sýkora, J. (Eds.). (2009). Tři cesty k pedagogice volného času. Brno: Tribun EU.
Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku
Franc, D., Zounková, D., Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou. Brno: Compruter Press
Gintel, A. (1984). V roli instruktora. In Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka: inspiromat pro chvíle bezradnosti. Praha: Mladá fronta.
Holec, O., & kol. (Ed.). (1994). Instruktorský slabikář. Prázdninová škola Lipnice a Nadace ROS.
Paulusová, Z. (2004). Smysl a význam dramaturgie při přípravě akcí zážitkové pedagogiky. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku, 1, s. 85-89
Pelikán, J. (2009). Fenomén výchova. In Průcha, J. (Ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
Pokorný, A. (2007). Bezpečnost při uvádění her. In Zlatý fond her III. PŠL. Praha: Portál
PŠL: Andresová, Z., Kučerová, T., Trčková, R. (2013). Klíčení – příběh a řemeslo: zážitková pedagogika na kurzech pro žáky základních škol. Praha: Prázdninová škola Lipnice. Dostupné: https://www.psl.cz/materialy/
Zlatý fond her I.- III. PŠL. Praha: Portál
Requirements to the exam - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (29.01.2021)
Obhajoba návrhu projektu k prověření didaktických dovedností, 3 pokusy
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.
On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM.
Syllabus -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (24.05.2019)
1. Pedagogical influence of leisure time in specific cases.
2. Forms of work with children and youth in leisure time
3. The educational potential of the game
4. Playing in program dramaturgy (motivation, optimal sequence of games, game rules, security)
5. Project
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (24.05.2019)
1. Pedagogického ovlivňování volného času ve specifických případech.
2. Formy práce s dětmi a mládeží ve volném čase
3. Edukační potenciál hry
4. Hra v dramaturgii programu (motivace, optimální sled her, pravidla her, bezpečnost)