SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2021/2022
   Login via CAS
Educational Research - OKMN0N168A
Title: Pedagogický výzkum
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019 to 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OKMN0N156A
Is pre-requisite for: OKMN0N179A
Annotation -
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (30.01.2024)
The subject provides an insight into the basic approaches and methods of research in education. Knowledge from the subject will be used when preparing the diploma thesis. Their achievement is necessary for entry into the subsequent subjects taught in the 5th year Preparation and processing of diploma thesis I and II.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2023)

Student bude po ukončení předmětu schopen prokázat základní orientovanost v problematice kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém výzkumu, prokázat dovednost kriticky zhodnotit modelové výzkumné zprávy, koncipovat jednoduchý design pedagogického výzkumu a na modelovém souboru analyzovat data. 




Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (26.02.2024)

ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999.

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.

CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.

SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. 

Greger, D., Simonová, J., Chvál, M., & Straková, J. (Eds.). (2020). Když výzkum mění praxi. Deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/akcni-vyzkum/

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (30.01.2024)

Přednáška, cvičení, samostudium, skupinová práce, diskuse, analýza dat.

Syllabus -
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (30.01.2024)

Topics:

1. Teacher's research competence, research lessons

2. Qualitative research

3. Quantitative research

4. Quantitative research + reflection

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (04.02.2024)

1. Splnění 2 úkolů v Moodle (výběr ze tří) v požadované kvalitě v termínu odevzdání - (lze získat max 5 + 5 bodů). Za pozdní odevzdání úkolu, pokud jej student odevzdá nejdéle 7 dní po uplynutí termínu, může student získat max 2 body /úkol. Úkoly budou zveřejňovány průběžně, vždy po odpřednášení tématu.

2. Závěrečný test (max 15 bodů).

Celkové hodnocení:

22 – 25 bodů: výborně 

18 – 21 bodů: velmi dobře

17 14 bodů: dobře

Méně než 14 bodů: neuspěl/a

Test se bude konat online ve dvou řádných a jednom opravném termínu. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html