Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (06.06.2019)
The aim of the course is to provide students of general subjects with information about the origin and development of pedagogical-psychological counseling, about the current counseling system and new trends in counseling. Students are acquainted with professional activities and tasks of individual counseling articles (educational counselor, school psychologist and special pedagogue, PPP, SPC, SVP, IPPP) and with the most frequently solved problems of elementary school pupils, especially older school pupils.
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (06.06.2019)
Anotace kurzu: Cílem kurzu je poskytnout studentům všeobecně vzdělávacích předmětů informace vzniku a vývoji pedagogicko-psychologickém poradenství, o současném poradenském systému a nových trendech v poradenství. Studenti se seznamují s odbornými činnostmi a úkoly jednotlivých poradenských článků (výchovný poradce, školní psycholog a speciální pedagog, PPP, SPC, SVP, IPPP) a s nejčastěji řešenými problémy žáků základních škol, zejména žáků staršího školního věku.
Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. (01.02.2021)
Předmět bude zakončen seminární prací - vytvoření sítě poradenských služeb a krátká kazuistika žáka s navržením následné poradenské trajektorie.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (19.05.2019)
Poradenství v systému psychologických disciplín.
Vznik a vývoj výchovného poradenství ve světě a u nás.
Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, legislativa, nové trendy v poradenství.
Činnosti a kompetence jednotlivých článků poradenství ve školství: školní poradenské pracoviště: výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog a školní speciální pedagog; pedagogicko-psychologické poradna, speciálně-pedagogické centrum, středisko výchovné péče, Institut pedagogicko-psychologického poradenství.
Odborné činnosti PPP a SPC: diagnostika, náprava a intervence, informační a konzultační činnost.
Nejčastější poradnami řešené problémy staršího školního věku: profesionální volba a volba vzdělávací cesty, vývo-jové poruchy učení a chování, otázka špatného prospěchu, neurotické obtíže, agresivní a asociální chování, vývojo-vé obtíže a krize rodičovské autority.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (14.05.2019)
Předmět bude zakončen seminární prací - vytvoření sítě poradenských služeb a krátká kazuistika žáka s navržením následné poradenské trajektorie.