SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2020/2021
   Login via CAS
Edumetry and ICT - ON2319714
Title: Edumetrie a ICT
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:combined
Hours per week, examination: winter s.:1/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Interchangeability : ON2319715
Is interchangeable with: ON2319715
Annotation - Czech
Last update: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Cílem předmětu je seznámit studenty na teoretické i praktické úrovni s možnostmi diagnostiky a hodnocení žáka s ohledem na využití prostředků výpočetní techniky, s pojetím reflektivní práce učitele a s prvky evaluace školy a výuky.
Literature - Czech
Last update: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
  • ANDĚL, J. Statistické metody. Praha : Matfyzpress, 1993.
  • ČSN ISO 690 Dokumentace. Bibliografické citace. Obsah, forma a struktura. Praha : Český normalizační institut, 1996.
  • GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1995.
  • HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1997.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc : Pedagogická fakulta UP, 1988.
  • CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc : Pedagogická fakulta UP, 1993.
  • POPPER, K. Logika vědeckého zkoumání. Praha : OIKOYMENH 1997.
  • PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace : Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: CDVU 1996.
  • ŘEHÁK, J., ŘEHÁKOVÁ, B. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Praha : Academia, 1986.
  • ŠKALOUDOVÁ, A. Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. Praha : PedF UK, 1998.
  • Manuály k počítačovým programům.
Syllabus - Czech
Last update: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)

Do témat předmětu patří zejména pedagogická diagnostika žáka a autodiagnostika a reflexe v práci učitele, dále pak

  • subjektivita v pedagogickém pozorování, hodnocení a klasifikaci žáků;
  • strukturované hodnocení a klasifikace, kriteriální hodnocení;
  • vývoj, administrace a zpracování didaktických testů, vlastnosti testových úloh s ohledem na počítačové zpracování;
  • statistické metody a výpočetní zpracování klasifikace, škály;
  • evaluační prostředky a výzkumy (PISA, TIMSS, Kalibro, státní maturita aj.);
  • diagnostický SW, podpůrné programové aplikace, užití statistických funkcí tabulkových kalkulátorů, statistické balíky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html