SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2020/2021
   Login via CAS
Philosophy of education, professional ethics - OKO133212
Title: Filosofie výchovy, etika profese
Guaranteed by: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (100)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc.
Interchangeability : OKO131112
Is incompatible with: OKO131112
Is interchangeable with: OKO131112
Annotation - Czech
Last update: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
Cílem je seznámit studenty s filosofickými východisky pojetí výchovy a vzdělávání v evropské tradici i v současnostl s ohledem na proměnu hodnotových paradigmat. Seznámit studující se základními filosofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému a formulovat základy současného étosu učitelského a vychovatelského povolání s důrazem na jeho zakotvení v etických teoriích i na praktické profesní uplatnění.
Literature - Czech
Last update: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

KRATOCHVÍL, Z. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha: Herrmann a synové, 1995

PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha: ISV 2001 ISBN 80-85866-64-1

PALOUŠ,R. Ars docedi. Praha : Karolinum 2005.

PATOČKA, j. Filosofie výchovy. Studia paedagogica, 1997, č. 18. ISSN 0862-4461

Requirements to the exam - Czech
Last update: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Požadavky na zápočet:

Stručná filosofická esej na zadané téma a rozprava k ní.

Syllabus - Czech
Last update: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Obsahové vymezení:

Filosofie výchovy

Základní pojmy

Rozdíl přirozeného a teoretického postoje.

Rozdíl mezi spec. vědeckým přístupem a přístupem filosofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci.

Specifičnost lidské bytosti.

Komunikace a dialog.

 

Etika profese

Co rozumíme mravností, morálkou a etikou.

Různá pojetí pojmů a jejich historické souvislost

Etická dimenze učitelské a vychovatelské profese .

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html