|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (10.09.2023)
Povinná literatura: GALLWEY, W. Timothy. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. 2., dopl. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-213-0. LAZAROVÁ, B. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika. 2010, LX, 59-69. Dostupné také z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/files/2013/12/P_2010_3_4_06_Mentoring_59_69.pdf PETRÁŠOVÁ, M. A., PRAUSOVÁ, I., ŠTĚPÁNEK, Z. Mentorink: forma podpory nové generace. Praha: Portál, 2014. ISBN 9788026206255. WHITMORE, J. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-273-4. Doporučená literatura: HORSKÁ, V. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2450-8. PODANÁ, R. Koučování pro manažery, aneb, Všichni mají potřebné zdroje pro své cíle. Praha: Grada, 2012. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-4519-0. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (10.09.2023)
Hlavní témata předmětu: 1. Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství 2. Specifika mentorinku a koučinku, teoretický rámec 3. Stanovování cílů, metoda GROW 4. Mentorský rozhovor, koučovací pozice 5. Zpětná vazba a zásady jejího poskytování s akcentem na verbální zpětnou vazbu 6. Mentorink při práci s autoevaluačními nástroji školy 7. Využití mentorinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou 8. Samostatná práce navazuje na prezenční výuku a zahrnuje především praktický nácvik mentorských a koučovacích rozhovorů a jejich reflexe ve trojčlenných skupinách studentů. V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu a metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. |