SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Secondary impaired communication ability - OPNS1S111A
Title: Sekundárně narušená komunikační schopnost
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018 to 2020
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: 40 / 40 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Pre-requisite : OPNS1Q105A
Is pre-requisite for: OPNS1S114A
Is interchangeable with: OKNS1S111A
Annotation - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (29.10.2019)
Předmět studenty uvádí do problematiky symptomatických poruch řeči. Předmět prezentuje nejčastější typy poruch z hlediska etiologie, symptomatologie a klasifikace, roli logopeda v rehabilitaci, v terapeutickém procesu, úkoly diferenciální diagnostiky, komunikační problémy osob po úrazu, při BTI. Studenti se seznámí s principy a postupy diferenciální diagnostiky a intervence.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (14.06.2018)

Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti diferenciální diagnostiky v logopedii. 

Literature - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (29.10.2019)

HÁJKOVÁ, V. a kol. Řeč jako diagnostický fenomén. Praha: PedfUK, 2016. V tisku.

KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN  978-80-247-1110-2.

KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1.

LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4.

ŠKODOVÁ E., JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (20.08.2020)

Přednášky obsahují prezentace kazuistik, případových řešení a intervencí s rozborem a skupinovou diskuzí. 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Horynová (12.10.2020)

Podmínkou zakončení je 90% aktivní účast ve výuce  a zpracování písemné seminární práce. Student v ní popíše vybranou neziskovou organizaci ( tzv. pacientského typu), která podporuje osoby s neurologickým onemocněním (s Parkinsonovou nemocí,  Huntingtonovou nemocí, Amyotrofickou laterální sklerózou, Roztroušenou sklerózou, Myastenií gravis, CMP, Tourettovým syndromem aj.) a kriticky zhodnotí její aktuální činnost a nabídku logopedické aj. péče pro její členy. V návaznosti vypracuje originální návrh na rozšíření a zkvalitnění poskytovaných služeb dané organizace, zejména na rozšíření služeb logopedických. Možnost 2 oprav.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html