SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Lower-secondary School Chemistry Education - ON2309002
Title: Didaktika chemie ZŠ
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:combined
Hours per week, examination: winter s.:2/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPNE2E102A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
Incompatibility : O02309031
Interchangeability : O02309031
Is incompatible with: OPNE2E102A, O02309031
Is pre-requisite for: ON2309006, ON2309005
Is interchangeable with: O02309031, OPNE2E102A
Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (02.01.2014)

Ke zkoušce jsou vyžadovány:

  • část chemická
    • pojmy ze základoškolské chemie (přehled dostupný zde)
  • část pedagogická
    • pedagogické teorie 20. a 21. století (kognitivizmus, behaviorizmus, instruktivizmus, konstruktivizmus, konektivizmus),
    • Bloomova taxonomie,
    • Daleho kužel zkušenosti,
    • Piagetova genetická epistemologie,
    • RVP ZV
  • část didakticko-chemická
    • schopnost didaktické transformace pojmů do učiva,
    • navrhnutí vhodného chemického experimentu k danému učivu,
    • orientace v mezinárodních šetřeních zkoumající kompetence a znalosti žáků z chemie,
    • orientace v učebnicích dostupných pro výuku chemie na základní škole,
    • RVP ZV a výuka chemie,
    • ICT ve výuce.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (11.10.2011)

1. Úvod do didaktiky
Stěžejní pedagogické teorie 20. a 21. století, změna pohledu na žáka, kompetence pro 21. století.

2. Empirické poznání, role experimentu v chemii, virtuální hospitace

Základní přístup k poznání, experiment jako nedílná součást výuky přírodovědných předmětů, hodnocení virtuální hospitace.

3. Účast na 9. mezinárodní studentské konferenci Projektové vyučování v chemii a souvisejících oborech

Seznámení se s děním na vědecké konferenci, seznámení s projektovým vyučováním a jeho pojetími u nás i v zahraničí.

4. Základní kurikulární dokumenty

RVP ZV, učebnice chemie pro ZŠ dostupné na českém trhu

5. - 9.Didaktická transformace učiva základoškolské chemie

 

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (02.01.2014)

Požadavkem k ukončení předmětu je udělení zápočtu a složení zkoušky.

Zápočet bude udělen studentům s aktivní docházkou, kteří splní zadané úkoly v hodinách, vystoupí s mikrovýstupem a vypracují komplexní úlohu na zvolené téma.

Ke zkoušce jsou vyžadovány:

  • část chemická
    • pojmy ze základoškolské chemie (přehled dostupný zde)
  • část pedagogická
    • pedagogické teorie 20. a 21. století (kognitivizmus, behaviorizmus, instruktivizmus, konstruktivizmus, konektivizmus),
    • Bloomova taxonomie,
    • Daleho kužel zkušenosti,
    • Piagetova genetická epistemologie,
    • RVP ZV
  • část didakticko-chemická
    • schopnost didaktické transformace pojmů do učiva,
    • navrhnutí vhodného chemického experimentu k danému učivu,
    • orientace v mezinárodních šetřeních zkoumající kompetence a znalosti žáků z chemie,
    • orientace v učebnicích dostupných pro výuku chemie na základní škole,
    • RVP ZV a výuka chemie,
    • ICT ve výuce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html