SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Fundamentals of information literacy for pre-school education II - OKB01I1H9C
Title: Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání II
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018 to 2020
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Interchangeability : OPB01I1H9C
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.10.2019)
Předmět Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání II navazuje na převážně teoreticky orientovaný obsah předmětu Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání I. Předmět je zaměřený prakticky a orientuje se na možnosti práce v mateřské škole s využitím konkrétních typů interaktivních technologií. Cílem předmětu je rozvíjet digitální gramotnost studentů oboru Učitelství pro mateřské školy a na základě teoretických vědomostí aplikovat příslušné technické prostředky do prostředí předškolního vzdělávání. Zároveň předmět vytváří prostor pro konkrétní ukázky zařazení technických prostředků do výuky, podporuje tvůrčí myšlení studentů a rozvíjí jejich algoritmické myšlení s cílem vybavit je příslušnými kompetencemi pro informačně-technický rozvoj dětí v mateřské škole. Obsahem předmětu je praktické seznámení s konkrétními typy interaktivních technických prostředků a příslušnou softwarovou podporou. Studenti jsou vedeni k vlastnímu využívání technických zařízení, vytváření příslušných digitálních materiálů, evaluaci dostupných digitálních materiálů a tedy k následné aplikaci v didaktické techniky v mateřské škole.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.10.2019)
  • DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupné z URL: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf>.
  • KLEMENT, M. Metody realizace a hodnocení interaktivní výuky. Olomouc. 2011.
  • LEPIL, O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc. 2010. ISBN 978-80- 244-2489- 7
  • PIKNER, M. Využití stavebnice Lego při výuce. Zlín: UTB, 2008.

Další podklady a materiály jsou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (15.09.2020)

Vytvoření 4 didaktických materiálů pro práci s interaktivními zařízeními a robotickými hračkami.

V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky. Kurz bude nutné minimalizovat na softwarová využití daných technologií.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html