SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Theory of Preschool Education III - OB7215203
Title: Teorie předškolní vých III
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPB01N121A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Pre-requisite : OB7215202
Is pre-requisite for: OB7315320
Is interchangeable with: OKB7315203
Annotation - Czech
Last update: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
V první části semestru je cílem se koncentrovat na výzkumné metody vhodné pro různé druhy aplikovaného šetření v pedagogických procesech a na výzkumy související se studovaným oborem. Metody výzkumu budou dávány do souvislostí s možným využitím v již zadaných bakalářských pracích. Cílem druhé části semestru je zaměřit se na osobnost učitele v mateřské škole, na jeho kompetence, styly a metody pedagogické práce vhodné pro děti předškolního věku. Seznámit s vlivem sociálního školního klimatu jako skrytého kurikula. V závěru bude shrnuta problematika předškolní výchovy a vzdělávání a v tomto směru bude reagováno na zájem a otázky studentů.Zkouška bude ověřovat znalosti i z předcházejících předmětů Teorie předškolní výchovy I, II, které byly zakončeny zápočtem.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (31.01.2018)

V první části semestru je cílem se koncentrovat na výzkumy vhodné pro různé druhy aplikovaného šetření v pedagogických procesech a na výzkumné metody související se studovaným oborem.
Cílem druhé části semestru je zaměřit se na osobnost učitele v mateřské škole, na jeho kompetence a na specifika školního klima v MŠ - na rizika a podporu kvality.

Literature - Czech
Last update: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)

Grecmanová,H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008.

Kasíková,H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.

Kašová,J.a kol. Škola trochu jinak-projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: IUVENTA, 1995.

Koťátková, S. Učitelé vytvářejí školní klima. Informatorium 3-8, 2006, 4. 3, s. 8-9.

Koťátková,S.Sociální dovednosti a komunikativní dovednosti učitelky mateřské školy. Predškolská výchova. 2003/04, č.3, s.1-5. ISSN 0032-7220.

Koťátková,S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing,2008. ISBN 978-80-247-1568-1.

Koťátková,S. Kvalita sociálního klimatu a potřeby učitelek mateřských škol. Studia paedagogica. 2009, č.2, s.69-84.

Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.

Mertin, V., Gilernová,I. (eds.) Psychologie pro učitelky mateřských škol. Praha: Portál, 2003.

Pasch,M.,Gardner,T.,G.aj.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál,1998.ISBN 80-7178-127-4.

Průcha, J., Koťátková, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4

Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum,1998

Průcha,J.: Pedagogický výzkum, uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum,1995.

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (31.01.2018)

Zkouška bude obsahovat okruhy z tohoto předmětu Teorie předškolní výchovy III i z předcházejících dvou předmětů Teorie předškolní výchovy I, II, které byly zakončovány zápočtem. Okruhy ke zkoušce budou studentům předány v první třetině semestru. Požadavkem ke zkoušce v prezenčním studiu bude aktivní účast na výuce. V kombinovaném studiu bude zadán seminární úkol (z důvodů menšího rozsahu výukových hodin), který bude tématicky vycházet z jednotlivých částí předmětu a ze zkušeností studentů ze školní praxe. Seminární úkol musí být vyučujícímu doručen 10 dnů před přihlášeným termínem zkoušky s mailovým kontaktem na studenta.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html