SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Continuous reflective practice in P. E. - O01320158
Title: Průběžná reflektivní praxe z TV
Guaranteed by: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2012 to 2018
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/4, MC [HT]
Capacity: unknown / 28 (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok4
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Věra Kuhnová
Classification: Teaching > Physical Education
Is incompatible with: OK0620158
Is interchangeable with: OK0620158
Annotation -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (11.09.2020)
Follow-up to theoretical disciplines, observation and listening of faculty primary school teachers, preparation for current and future needs of primary schools, functions of continuous practice - motivational, specialization, qualification. Verification of all teaching skills in practice. Organization and administration of the teaching process.
Literature - Czech
Last update: HAJKOVAJ (13.04.2005)

Platné učební osnovy.

Směrnice pedagogické praxe. UK PedF, 2000.

Rýdl, K. O úloze a smyslu praxí pro budoucí učitele. Praha: Učitelské noviny, 1998.

Pedagogická praxe - praxeologie. Praha: UK PedF, 1997.

Solfronk, J. , Urbánek, P. Učitelská praxe se zaměřením na sociální aktivity ve škole. Brno: Paido, 1998.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (08.09.2022)

Hospitace a náslechy fakultních učitelů ZŠ - tzn. stanovený počet náslechů, resp. hospitací učitelů a  odučených vyučovacích hodin na vybrané škole dle vlastního výběru s následnou hospitací a analýzou odučených hodin od zvoleného vyučujícího na vybrané škole. Příprava na současné a perspektivní potřeby ZŠ. Funkce průběžné praxe - motivační, specializační, kvalifikační. Ověřování učitelských dovedností v praxi. Organizace a administrativa vyučovacího procesu. Zápočtové požadavky - přípravy na hodinu, výstupy studentů, odevzdání všech náležitostí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html