SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Research Metodology II. (quantitative) - OKNS1S121B
Title: Metodologie výzkumu II - kvantitavní výzkum
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OKNS1S101A
Interchangeability : OPNS1S121B
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.01.2018)
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění pedagogického výzkumu smíšeného designu s akcentem na kvantitativní metody, a to v souvislosti s řešením diplomového úkolu. Rozvíjí schopnosti studentů formulovat problém, stanovit cíle výzkumného šetření, zvolit adekvátní postupy a metody zpracování, zvážit charakter výstupů, přínos a event. možnosti využití výsledků. Předloženy jsou principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy, etické aspekty výzkumu. Porovnány kvalitativní a kvantitativní postupy při řešení výzkumných problémů ve speciální pedagogice. Praktická aplikace teoretických poznatků reflektuje cíle diplomových prací přítomných studentů.
Aim of the course - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.01.2018)

Cílem předmětu je vybavit studenty základními kompetencemi, které jim umožní porozumět strategii pedagogického výzkumu, zvládnout základní pojmy a metodické postupy výzkumných šetření smíšeného designu, osvojit si klíčové aspekty kvantitativního i kvalitativního výzkumu, porozumět jejich rozdílnosti, umět zvolit vhodný metodický postup pro vlastní diplomovou práci.

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.01.2018)

FERJENČÍK, P. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. 2000. s. 255. ISBN 978-80-7367-815-9

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2.rozšířené vydání Brno: Paido, 2010. s. 261. ISBN 978-80-7315-185-0.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.

CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1993. ISBN 80-7067-287-0.

KERLINGER, Fred. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia,1972. s 708.

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184569-8

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.01.2018)

1.      Východiska a principy pedagogického výzkumu (výzkum kvalitativní, kvantitativní, smíšený design pedagogického výzkumu).

2.      Věda, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy.

3.      Téma-problém-výzkumná otázka.

4.      Konstrukty a pojmy, role hypotéz, validita výzkumu.

5.      Typy základních výzkumných plánů, porovnání kvalitativních a kvantitativních postupů.

6.      Etické aspekty výzkumu.

7.      Výběr výzkumného vzorku. Techniky a nástroje k získávání kvantitativních dat, reliabilita.

8.      Interpretace výsledků analýzy dat. Shrnutí výsledků do závěrečné zprávy. Prezentace výsledků výzkumného šetření.

9.      Konzultace vhodného metodického postupu pro vlastní diplomovou práci.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.01.2018)

80% účast na seminářích

Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html