SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2016/2017
   Login via CAS
Specific learning difficulties and behavior disorders - OKO133245
Title: Specifické poruchy učení a chování
Guaranteed by: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (100)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Bohumila Toupalová
Interchangeability : OKO131245
Is incompatible with: OKO131245
Is pre-requisite for: OKO133255
Is interchangeable with: OKO131245
Annotation - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)
Specifické poruchy učení. Dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie, dyspraxie. Ambidextrie. Nadání s dys. Kazuisitky.
Aim of the course - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)

Cílem předmětu je důkladně seznámit posluchače s problematikou SPU ve školním i v mimoškolním prostředí a poskytnou infromaci o možnostech dalšího vzdělávání (samostudia), tj. seznámení s odbornou literaturou, s Českou společností DYSLEXIA, webovými stránkami atd.

Literature - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)

Drtikolová, J., Koukolík, F. Odlišné dítě. Praha : Vyšehrad, 1994. 134s. ISBN 80-7021-097-4.

Zelinková, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-514-1.

Syllabus - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)

I. Základní terminologie (ADHD syndrom, SPU, dyslexie, dysgrafie, slovní slepota). Definice, diagnostika a možnosti poradenství SPU. Seznámení s literaturou.

II. Dvě kasuistiky dítěte s dyslexií (Dan, Katka).

III. SPU a škola. Jak vzdělávat dítě s dyslexií. Responsibilita. Sebevědomí v kolektivu české školy. Role rodičů a rodiny.

IV. Sociální aspekty. Neúspěšné dítě. Autoagresivita, depivace, agresivita, negativní sociální projevy, přeskokové chování.

V. Výzkum v oblasti SPU a další směřování péče o žáka s SPU. Oční pohyby. Mozek a jeho odchylky.

VI. Kompenzace. Příklady dobré praxe - osobnosti s SPU. Kdy kompenzace nefunguje. Testy a hodnocení spravedlivé k hendikepu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html