course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
Content and Language Integrated Learning is an educational approach where content subjects are taught through a foreign language. An introductory course aimed at future teachers of mathematics through the medium of a foreign language focuses on the differences between teachers' work in the mother tongue and a foreign language. The course is organized as a blended learning course. Seminars cover practising subject specific terminology, work with textbooks and authentic materials and analyses of teaching sequences.
Last update: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
CLIL - Content and Language Integrated Learning (Integrace jazykové a odborné výuky) je vzdělávací přístup, při kterém jsou nejazykové obory vyučovány v cizím jazyce. Úvodní kurz určený pro budoucí učitele matematiky v cizím jazyce se zaměřuje na rozdíly v práci učitele při výuce v mateřském a v cizím jazyce. Je organizován formou b-learningového kurzu. Zahrnuje procvičování odborné terminologie, studium učebnic a autentických materiálů a analýzu vyučovacích hodin.
Literature
Last update: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.
IRUJO,S. Teaching Bilingual Children. Beliefs and Behaviors. New York: Newbury House Teacher Development, Heinle and Heinle, 1998.
NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.
NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.
NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.
PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.
Course completion requirements -
Last update: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
Complete documentation to one teaching unit from mathematics taught through the medium of a foreign language (its realization at school in case that there will be conditions allowing it).
Last update: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
Vypracování kompletní dokumentace k jedné výulové jednotce z matematiky vyučované v cizím jazyce (v případě, že to bude organizačně možné, její realizace ve škole).