SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2015/2016
   Login via CAS
Mobile technology in Education - ONUZ19V209
Title: Využití mobilních dotykových technologií ve výuce
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015 to 2016
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/2, Ex [HT]
Capacity: winter:unknown / 28 (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Daniel Tocháček
PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
PhDr. Jakub Lapeš
Teacher(s): PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Class: V
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)
Studijní předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce je jako volitelný určen pro studenty navazujícího magisterského studia učitelství a speciální pedagogiku studijního programu N7504 Učitelství pro střední školy, kteří jsou vybaveni základní počítačovou gramotností. Předmět je v dotaci 0/2 hodin týdně, je uzavřenou zkouškou a je ohodnocen 4 kredity. Předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu technických prostředků, označovaných jako mobilní dotykové technologie, resp. tablety. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými mobilními dotykovými technologiemi využívanými v edukaci, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti, parametry a didaktická specifika vybraných tabletů a dalších mobilních dotykových technologií a na problematiku implementace didaktických materiálů. Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s možností zapojení robotických hraček a další didaktické techniky umožňující rozvoj informační gramotnosti a algoritmického myšlení.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)

Atest je založen na portfóliu průběžně plněných úkolů zadáváným v průběhu semestru a závěrečnou prací vytvořené a metodicky zpracované aktivity pro práci s mobilními dotykovými zařízeními.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)

TECHNICKÉ PROSTŘEDKY V EDUKACI

  • Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, digitální výukové objekty, technické výukové prostředky
  • Současné trendy a vývoj mobilních dotykových technických prostředků

DIDAKTICKÁ SPECIFIKA MOBILNÍCH DOTYKOVÝCH TECHNOLOGIÍ

  • Tablety
  • Další mobilní dotykové technologie
  • Didaktické materiály pro mobilní dotyková zařízení
  • Základní kritéria hodnocení didaktických materiálů

DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A JEJICH VYUŽITÍ VE VÝUCE

  • Tablety a telefony, druhy, možnosti využití, softwarová podpora
  • Zásady práce ve třídě (1 : 1)
  • Práce s aplikacemi a produktivní práce s mobilními zařízeními

ZÁKLADY ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ U ŽÁKŮ, ROZVOJ INFORMAČNÍ GRAMOTNOSTI

  • role algoritmického myšlení a rozvoj informačního myšlení
  • příklady robotických hraček při rozvoji algoritmického myšlení u žáků
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html