SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2015/2016
   Login via CAS
Ethnic Minorities in Czech Schools - ONPP13047
Title: Etnické minority v české škole
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2014 to 2016
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 50 / 50 (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Dana Bittnerová, CSc.
Teacher(s): PhDr. Dana Bittnerová, CSc.
Incompatibility : ONPP13145, ONPP13151, ONPP13157, ONPP13200
Pre-requisite : ONPP13101
Interchangeability : ONPP13051
Is incompatible with: ONPP13145, ONPP13157, ONPP13200, ONPP13153, ONPP13151
Is interchangeable with: ONPP13051, ONPP13065
Files Comments Added by
download politicka korektnost - DB.pdf Četba na 21.10. PhDr. Dana Bittnerová, CSc.
Annotation - Czech
Last update: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)
Kurz se věnuje problematice postavení a vzdělávání dětí z menšin. Jeho cílem je ukázat na sociokulturní kontext v rámci kterém se tyto děti ocitají a vliv těchto sociokulturních podmínek na školní úspěšnost, plávování školní trajektorie a ambicí zařadit se do společnosti ČR. Pozornost bude věnována i postoji majoritní společnosti a aktivitám které mají přispívat k integraci žáků z menšin i vytváření tolerantních postojů vůči nim. Důraz bude kladen na situaci v ČR.
Aim of the course - Czech
Last update: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)

Cílem kurzu je připravit budoucí učitele na multikulturní prostředí české školy.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Dana Bittnerová, CSc. (30.05.2019)

Bittnerová, Dana – Doubek, David – Levínská, Markéta. 2011. Kulturní modely ve vzdělávání. Praha: FHS UK.

Gellner, Arnošt. 1993.  Národy a nacionalismus. Praha: H+H.

Hadj Mousová, Zuzana. 2009. „Teoretický pohled na problematiku sociokulturně znevýhodněných žáků.“ Pp. 24-76 in Dana Bittnerová (ed.) Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných. Případ SIM. Praha: Ermat s.r.o.

Kostelecká, Yvona- Hána, David - Hasman, Jiří 2017 Integrace žáků  - cizinců v širším kontextu. Praha: Pedagogická fakulta UK. 

Morgensternová, M. - Šulová, L.: Interkulturní psychologie.Praha, Karolinum 2009.

Průcha, J.: Interkulturní psychologie. Praha, Portál 2004.

Stuchlíková, Iva - Vokrojová, Nela 2013. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků- specifikum vietnamské kultury. Pedagogika 63 (1), s. 5 - 24. 

Teaching methods - Czech
Last update: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)

přímá výuka na učebně

Requirements to the exam - Czech
Last update: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)

Přítomnost na kurzu, seminární práce

Syllabus - Czech
Last update: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)

1. Podstata etnické a kulturní diverzity ve společnosti

2. Strategie řešení etnické a kulturní diversity ze strany minorit

3. Situace minorit v ČR

4. Pozice minorit ve škole

5. Národnostní školství

6. Strategie řešení sociokulturních handicapů

7. Imigranti - Specifická situace rodiny dítěte migranta

8. Významné skupiny migrantů a jejich profil s ohledem na pozici žáka ve škole

9. Romové v české společnosti

10. Romové v české škole

11. Programy posilující multikulturní postoje

12. Postoje učitelů vůči žákům z minorit

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html