Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (21.10.2017)
This subject is a continuation of the motor-functional training in physical education I. It introduces the basics of specific, conditional, sporting, non-traditional motoric activities and games and their practical application in the teaching of physical education. It also includes problems of combative plays and preparatory struggles.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (21.10.2017)
Tento předmět navazuje na motoricko-funkční přípravu v tělesné výchově I. Seznamuje se základy specifických, kondičních, sportovních, netradičních motorických činností a her a jejich praktickou aplikaci ve vyučování tělesné výchovy Součástí je také problematika úpolových her a průpravných úpolů.
Aim of the course -
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
To acquaintstudents with the basicsof sports andphysical gamesand theiralternativesin the gymor outdoors, includingstrategyandorganization of courses.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (21.10.2017)
Seznámit studenty se základy sportovních a pohybových her a jejich alternativami v tělocvičně i venku včetně strategie a organizace kurzů.
Literature - Czech
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Kirchner,J., Hnízdil,J. Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada, 2004.
Neuman,J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000.
Syllabus -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (21.10.2017)
Motion and sport activities and games, including their modification, combat and combat games.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (21.10.2017)
Pohybové asportovní aktivity a hry,včetnějejich modifikace, bojové a úpolové hry.
Course completion requirements -
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Requirements tothe subject (ora credittest) clearlybased on the contentof the syllabus,synopsis andthe analyzedthe announcedlist of referencesin the descriptionof the subjectin theSISandas further specifiedby the teacherat the beginningof the semester.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru.