SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2015/2016
   Login via CAS
CLIL - English across the primary curriculum - OK0615628
Title: Primární pedagogika II - CLIL
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2014 to 2016
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Petra Horská, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Co-requisite : OK0615617, OK0615618
Incompatibility : O01315619
Pre-requisite : OK0615102
Interchangeability : O01315619
Is co-requisite for: OK0615617, OK0615618
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.09.2020)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI. Studenti v rámci tohoto modulu studují v zimním semestru tři předměty, tj.Primární pedagogika I., II., III. Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I. Do dalších předmětů je dodatečně zapíší vyučující. Anotace kurzu Panenky s osobností neboli Persona Dolls jsou výukovou metodou, která pomáhá učitelům mluvit s dětmi o tématech, jež se špatně vysvětlují. Panenky přicházejí do kolektivu dětí, sdílejí s nimi svůj životní příběh a vybízejí děti, aby s nimi sdílely ten svůj. Panenky fungují jako prostředníci mezi učitelem a dětmi i mezi dětmi navzájem. Pomáhají dětem mluvit o sobě, seznamovat se se situacemi, které mohou ony či jiné děti prožít, a bránit se, když se jim někdo posmívá kvůli odlišnosti, chudobě či jinému mateřskému jazyku. Metoda tak může napomoci rozvoji komunikace, zlepšit vyjadřování, prohloubit schopnost mluvit o pocitech a schopnost vžít se do druhého. Seznámíte se s cíli metody a s tím, jak lze metodu Persona Dolls začlenit do práce s dětmi v mateřské škole nebo v 1.-3. třídě základní školy. Dozvíte se, jaká témata pomáhá metoda Persona Dolls při práci s dětmi rozvíjet. Externí lektorky: Alena Košák Felcmanová, M.A., Ph.D. Bc. Monika Nikodýmová Mgr. Petra Skalická - petra.skalicka@clovekvtisni.cz, tel. 777 787 959
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.09.2020)

Student/ka se aktivně seznámí s metodikou Persona Dolls a bude připraven/a ji zařazovat do své učitelské praxe. Porozumí teoretickým východiskům metody. 

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.09.2020)

Felcmanová, A. (2015). Persona Dolls - panenky s osobností. Jak rozvíjet prosociální postoje dětí. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty. Praha.
Whitney, T. (1999). Kids like us. Using Persona Dolls in the Classroom. Redleaf Press. ST. Paul, Minnesota.
Derman-Sparks, L., Olsen Edwards J. (2012). Anti-bias Education for Young Children and Ourselves. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children.

Teaching methods - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.09.2020)

Interaktivní semináře, diskuse, práce ve skupinách

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.09.2020)

Sylabus ke kurzu:

Prosociální postoje dětí
Společné vzdělávání
Vědomá práce s předsudky
Rozmanitost
Multikulturní výchova

 

Entry requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.09.2020)

zájem o problematiku

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html