SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2015/2016
   Login via CAS
Individual approaches to pupils in mathematics - OK0610001
Title: Individuální přístupy k žákům v matematice
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015 to 2015
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Teacher(s): Mgr. Marie Tichá, CSc.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

 

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

 

 

Literature - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

 

 

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA (upřesníme na semináři)

M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

N. Vondrová, M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

 Vzdělávací programy

 Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

 

Další literatura bude uváděna na seminářích

 

 

 

 

 

 

 

 

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Kombinace přednášky s dílnou, Individuální a společné reflexe vyučování za základě ukázek prací žáků.

 

 

 

 

 

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Aktivní účast na cvičení, vypracování úkolů podle pokynů zadaných na cvičeni.

V případě distanční výuky je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na připojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Tichá, CSc. (20.01.2017)

 

Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace žáků

Budeme se věnovat zvláště následujícím otázkám (oblastem): Matematická gramotnost, Společné vzdělávání, Badatelsky orientované vzdělávání a vyučování  v matematice, Hodnocení.

Jako podklad pro práci v semináři budou poskytnuty konkrétní ukázky žákovských řešení úloh (zvláště zajímavých, event. chybných) a videozáznamy z vyučovacích hodin.

Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů

Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků.

Na přípravě a realizaci kurzu budeme spolupracovat s učitelkou základní školy.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html