SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2015/2016
   Login via CAS
The Use of Games in Education - O01315621
Title: Primární pedagogika IV – Hra ve výuce
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2014 to 2020
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 25 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Co-requisite : O01315622, O01315623
Pre-requisite : O01215102
Is co-requisite for: O01315622, O01315623, O01317189
Is incompatible with: OVP15621, OK0615621
Is interchangeable with: OK0615621
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří kurzů současně. Anotace: Kurz se zaměřuje na uvedení do aktuální problematiky významu rozvoje různých typů myšlení u dětí: rozvoj kritického myšlení, symbolického a analogického myšlení, rozvoj myšlení za pomocí dilematu, rozvoj vyššího myšlení.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (28.01.2022)

Cílem je

(1) získat znalosti o různých způsobech rozvoje myšlení u dětí.

(2) procvičit si dovednost připravit didaktické nabídky pro rozvoj různého typu myšlení u dětí pro žáky 1. stupně ZŠ ve vazbě na učivo a výukový cíl.

(3) prokázat schopnost reflektovat didaktické provedení a komparovat je s teoretickými přístupy a na základě toho navrhnout další zlepšení pro výukový proces.

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (28.01.2022)

Literatura:

BRAVENÁ, Noemi. Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti. PedF UK: Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-773-1.

BRAVENÁ, Noemi. "Do not be concerned only about yourself ...": transcendence and its importance for the socialization and formation of a child's personality. Kassel: Kassel University Press, 2019.  ISBN 978-3-7376-0436-9.

HEJLOVÁ, Helena, Eva OPRAVILOVÁ, Jana UHLÍŘOVÁ, Noemi BRAVENÁ, Stanislav BENDL, Hana VONKOVÁ a Michal ZVÍROTSKÝ. Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 224 s. ISBN 978-80-7290-640-6.

MUCHOVÁ, Ludmila. Vyslovit nevyslovitelné: didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (28.01.2022)

Sylabus:

1.     Rozvoj kritického myšlení

2.     Rozvoj symbolického a analogického myšlení

3.     Rozvoj myšlení za pomocí dilematu

4.     Rozvoj vyššího myšlení

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (28.01.2022)

Seminární práce.

Aktivní účast na seminářích.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html