SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2014/2015
   Login via CAS
Current issues of educational management - OKNMV31M27
Title: Aktuální otázky managementu vzdělávání - Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013 to 2014
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, C [HS]
Extent per academic year: 3 [hours]
Capacity: unknown / 30 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (08.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s jedním z aktuálních témat školského managementu, kterým je proměna funkcí a obsahů vzdělávání v postindustriální společnosti.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

KELLER, Jan a TVRDÝ, Lubor. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008. 183 s. ISBN 978-80-86429-78-6.

LIESSMANN, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. ISBN 978-80-200-1677-5.

LIESSMANN, Konrad Paul. Hodina duchů: praxe nevzdělanosti: polemický spis. Vydání první. Praha: Academia, 2015. 133 s.ISBN 978-80-200-2530-2.

PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (08.09.2019)

Osnova:

  1. Fenomén vzdělanosti – diskuse k definicím
  2. Vzdělávání – vzdělání – vzdělanost
  3. Sociální funkce vzdělávání a vzdělání
  4. Strukturalistické a konfliktologické pojetí funkcí vzdělávání a vzdělání
  5. Vzdělání v moderní společnosti a jeho selektivní a diskriminační funkce
  6. Charakteristické rysy a zdroje postindustriální společnosti
  7. Vzdělání v postindustriální společnosti
  8. Informační společnost, společnost znalostní, knowledge society
  9. Rizika vzdělanostní společnosti, kulturní a humánní důsledky exploze informací
  10. Talent management jako jeden z nástrojů rozvoje vzdělanosti ve firmách, učící se organizace
  11. Vzdělání v evropských dokumentech
  12. Teorie a praxe nevzdělanosti v díle Konrada Paula Liessmanna
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (08.09.2019)
 

Recenze vybraného titulu doporučené literatury v rozsahu 6–8 normostran.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html