SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2014/2015
   Login via CAS
Current issues of educational management III. - OKNMV31M22
Title: Aktuální otázky managementu vzdělávání III.
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2014 to 2016
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:4/4, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: 45 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. David Mück (02.02.2021)
Předmět se zabývá moderním pojetím managementu vzdělávání v širším i užším kontextu s uplatněním interdisciplinárních souvislostí a přístupů, akcentuje kontext znalostní ekonomiky, učící se společnosti a učící se organizace v prostředí dynamických změn a specifických cílových skupin.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (02.02.2021)
COLLINSON, Ch. – PARCEL, G. 2005. Knowledge management. Brno: Computer Press, a.s. ISBN80-251-0760-4.
DOPITA, M. 2010. Zdroje a původ konceptu znalostní společnosti. In: Pedagogika.sk,2010, roč. 1, č., s. 197 – 222. 
MLÁDKOVÁ, L. 2008. Management znalostních pracovníků. Praha: C.H. Beck, ISBN 978-80-7400-013-3.
PRŮCHA, J. 2015. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, a.s. 2015, 208 s. ISBN 978-80-7478-675-4.
TRUNEČEK, J. 2003. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional publishing, 2003, 312s., ISBN 80-86419-35-5.
TRUNEČEK, J. 2004. Management znalostí. Praha: C.H. Beck, ISBN 80-7179-884-3.
VESELÝ, A. – KALOUS, J. – MARKOVÁ, J. 2004. Kultivace vědění v klíčový faktor produkce. Praha: UK FSV CESES. Dostupné online: https://ceses.cuni.cz/CESES-20-version1-sesit04_01_markova.pdf .
Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. David Mück (02.02.2021)

Seminární práce na zadané téma. Rozsah 5 NS, kvalita obsahu, splnění osnovy

Prezentace základních poznatků seminární práce k diskusi

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (02.02.2021)

1.        Vývoj a rozvoj managementu vzdělávání – podstata, teoretická východiska, interdisciplinární souvislosti a přístupy (sociální, ekonomické a psychologické souvislosti)

2.        Koncept znalostní ekonomiky a jeho dopady pro management ve formálním, neformálním a informálním vzdělávaní dospělých

3.        Knowledge management (znalostní management) a management vzdělávaní dospělých (východiska, školy, principy, úrovne)

4.        Základní koncepty znalostního managementu 

5.        Data, informace, znalosti  (jejich typologie) a moudrost v managementu znalostí 

6.        Přístupy ke konverzi znalostí v učící se organizaci

7.        Implementace modelu znalostního managementu v učící se organizaci

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html