SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2014/2015
   Login via CAS
Playing the Piano II - OKB7308126
Title: Hra na klavír II
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2014 to 2016
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Teacher(s): doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Mgr. Barbora Šobáňová, Ph.D.
Interchangeability : OB7308126
Annotation -
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Developing piano technique by practising songs and performance pieces for preschool children, differentiating classwork according to students' three achievement levels (a, b, c).
Aim of the course - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Cílem  discipliny Hra na klavír II  je dále prohlubovat dovednosti z 1. semestru studia  a připravit studenty na všestranné využití klavíru pro školní praxi ve všech  hudebních  činnostech.
Cílem  discipliny Hra na klavír II  je dále prohlubovat dovednosti z 1. semestru studia  a připravit studenty na všestranné využití klavíru pro školní praxi ve všech  hudebních  činnostech.

Literature - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5.
DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48,  ISBN:80-968600-3-8.
DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71.
MILES, JOHN C. Začínáme hrát na klavír.Praha: Svojtka + CO 1998, 2.vydání, s.64, ISBN: 80-7237-056-1.
KODEJŠKA,M.Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a  ZŠ. Praha (kompendium) 2002.
KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ.  Praha: (kompendium) 2002.
Kodejška,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.- A program, B program. Praha: (kompendium) 2005.
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5.DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48,  ISBN:80-968600-3-8.DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71.MILES, JOHN C. Začínáme hrát na klavír.Praha: Svojtka + CO 1998, 2.vydání, s.64, ISBN: 80-7237-056-1.KODEJŠKA,M.Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a  ZŠ. Praha (kompendium) 2002.KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ.  Praha: (kompendium) 2002.Kodejška,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.- A program, B program. Praha: (kompendium) 2005.

Teaching methods - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

V plánovaném rozsahu kombinovaného studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Velký důraz je kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si některé přednesové skladby a nebo doprovod písní znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní.
V plánovaném rozsahu kombinovaného studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Velký důraz je kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si některé přednesové skladby a nebo doprovod písní znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní.

Requirements to the exam - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

zápočet
zápočet

Syllabus - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Student začátečník (A program) se naučí 5 drobných přednesových skladeb pro děti              (Vyvandroval Janko, KŠ I, č. 28, s.23+Kmotr Vávra, KŠ I, č. 77. s. 48+ Etudu- pochod, KŠ I, č. 112, s,70 +  Děvčátko tančí, KŠ I, č. 92, s. 58+ Dumka, KŠ I, č. 113, s.70). Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur, H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur, G dur, A dur, H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T,S,D se naučí stylizovat jako polku, pochod, kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur,D dur, E dur, F dur,G dur,A dur,H dur. Naučí se  stylizovat a transponovat  do probraných 10 písní pro předškolní děti a 13 písní pro školní děti. V tónině C dur se naučí zpívat a doprovázet akordicky další dětské písně.
Student mírně pokročilý (B program) se naučí dalších  5 přednesových skladeb pro děti         (Vaňhal, J.K: Allegretto, KŠ I, č. 95, s. 60+ Ryba, J.: Teče, voda, teče, KŠ I, č. 98, s. 61+ Hurník, I.: Smutná písnička+ Nečasová, J.: Princezna+ Nečasová, J.: Král.
Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur,H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur,G dur,A dur,H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T,S,D se naučí stylizovat jako polku, pochod, kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur, D dur,E dur,F dur,G dur,A dur,H dur. Naučí se  transponovat  do probraných tónin a stylizovat 10 písní pro předškolní děti a 13 písní pro školní děti. V tónině C dur se naučí zpívat a doprovázet akordicky další dětské písně. Dosažené výsledky ve hře na klavír budou  také součástí zkoušky ze Základů hudební výchovy II na konci 2. semestru studia.
Student začátečník (A program) se naučí 5 drobných přednesových skladeb pro děti              (Vyvandroval Janko, KŠ I, č. 28, s.23+Kmotr Vávra, KŠ I, č. 77. s. 48+ Etudu- pochod, KŠ I, č. 112, s,70 +  Děvčátko tančí, KŠ I, č. 92, s. 58+ Dumka, KŠ I, č. 113, s.70). Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur, H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur, G dur, A dur, H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T,S,D se naučí stylizovat jako polku, pochod, kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur,D dur, E dur, F dur,G dur,A dur,H dur. Naučí se  stylizovat a transponovat  do probraných 10 písní pro předškolní děti a 13 písní pro školní děti. V tónině C dur se naučí zpívat a doprovázet akordicky další dětské písně.
Student mírně pokročilý (B program) se naučí dalších  5 přednesových skladeb pro děti         (Vaňhal, J.K: Allegretto, KŠ I, č. 95, s. 60+ Ryba, J.: Teče, voda, teče, KŠ I, č. 98, s. 61+ Hurník, I.: Smutná písnička+ Nečasová, J.: Princezna+ Nečasová, J.: Král.Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur,H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur,G dur,A dur,H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T,S,D se naučí stylizovat jako polku, pochod, kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur, D dur,E dur,F dur,G dur,A dur,H dur. Naučí se  transponovat  do probraných tónin a stylizovat 10 písní pro předškolní děti a 13 písní pro školní děti. V tónině C dur se naučí zpívat a doprovázet akordicky další dětské písně. Dosažené výsledky ve hře na klavír budou  také součástí zkoušky ze Základů hudební výchovy II na konci 2. semestru studia.

Entry requirements - Czech
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)

Žádné

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html