SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2014/2015
   Login via CAS
Music Activities in Kindergartens II - OB7308322
Title: Hudební činnosti v MŠ II
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013 to 2014
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 22 / 22 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Magdaléna Štaffová
Teacher(s): Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Annotation -
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2008)
Practical and theoretical revision of musical abilities. Developing musicalness of preschool children. Defining tasks for obtaining classified credits in the fields of singing, instrumental playing, music movement, and recognising pieces for children by listening.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (18.04.2018)

Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti studentů prostřednictvím komplexu hudebních činností a zvládnutí metodiky vedení hudebních činností v prostředí MŠ.

Literature - Czech
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.

ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.:Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN 1985, 2.vydání,  s.280

KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál  2000, 135 s., ISBN 80-7178-437-0.

VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon, 1987, 164 s., ISBN  09/22  02-016-87.

HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon  1969, s.99 , č.16/2   02-263-69.

VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry.  Praha: Ústřední škola -  Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49.

KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál  2000, s.135 , ISBN 80-7178-437-0.

JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989, s.181, ISBN  02/53  14-623-89.

SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985,s. 311.

Šimanovský Z., Tichá, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4.

KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a  ZŠ. Praha (kompendium) 2002.

KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002.

KODEJŠKA,M. Hudební momentky pro studium Učitelství pro MŠ. Praha (kompendium), 2002.

MALÝM ZPĚVÁČKUM. Zpěvník pro MŠ. Praha:  SPN 1986, s.255.

VEREB,J.- VISKUPOVÁ,B.-KODEJŠKA,M. Hudební písničky pro naše dětičky.Praha: Rolino,s.r.o  2006, ISBN 80-901678-4-5.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (27.05.2019)

Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ. Pozornost se při výuce předmětu věnuje: • výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení • nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html