|
|
|
||
Last update: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D. (27.08.2014)
|
|
||
Last update: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D. (27.08.2014)
The aim of the course is to introduce students to the study program of health education, motivate them to actively focus on issues of human health in terms of European health strategy and health education issues in the context of education and training. |
|
||
Last update: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D. (27.08.2014)
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0
HOLČÍK, J.; KAŇOVÁ, P.; PRUDIL, L. Systém péče o zdraví a zdravotnictví. Brno : NCONZO, 2005. ISBN 80-7013-417-8
JANEČKOVÁ, H.; HNILICOVÁ, H. Úvod do veřejného zdravotnictví. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-592-9
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno : Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2
PAYNE, J. aj. Zdraví : hodnota a cíl moderní medicíny. Praha : Triton, 2002. ISBN 80-7254-293-1
WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2
MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5
Usnesení vlády ČR č. 1046, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR, ze dne 30. 10. 2002. |
|
||
Last update: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D. (27.08.2014)
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast na prezenční části výuky, vypracování a prezentace seminárního úkolu; - úspěšné absolvování zápočtového testu, minimální úspěšnost 75 %. . Pokud student/studentka neuspěje v řádném termínu pro získání zápočtu, má k dispozici pouze jeden opravný termín. |
|
||
Last update: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D. (27.08.2014)
1. Health determinants and possibilities to influence them. 2. Basic literacy and its role in healthcare, development priorities. 3. Means of health education which respect health as a state of psychical, mental and social well-being. 4. Information background for the field of health support, selective approach to information. 5. The role of a pedagogue in the process of making decisions about one?s own behaviour concerning their health. |