|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2008)
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Using knowledge in the field of violence and bullying, the student will assess and analyze model situations of bullying in children groups, propose a suitable solution procedure and appropriate prevention. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2008)
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. BOURCET, S.; GRAVILLONOVÁ, I. Šikana ve škole, na ulici, doma. Praha : Albatros, 2006. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. SPURNÝ, J. Psychologie násilí. Praha : Eurounion, 1996. WEBSTER-DOYLE, T. Proč mě pořád někdo šikanuje? Praha : Pragma, 2002.
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2008)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: aktivní účast na seminářích (min. 75 %), úspěšné absolvování zápočtového testu. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2008)
1. Introduction. Basic terminology, study literature and further sources of information. 2. Violence and bullying in children's collective - situation in Czech Republic. 3. Causes of delinquent behavior among youth. 4. Legislative and methodical measures for prevention and resolution of school bullying 5. Typical situations of school bulling, case studies. 6. Psychology of bully and victim. 7. Specific and non-specific prevention of violence and bulling 8. Detection and diagnosis of violence and bullying 9. Means of intervention when bullying is detected 10. Professional team cooperation in preventing and solving school bullying. 11. Examples of good practice, significance of professional supervision. |