SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2013/2014
   Login via CAS
Actual issues of pedagogy II - O01215103
Title: Aktuální otázky pedagogiky II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011 to 2013
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 70 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok4
Old code: VPKU
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Teaching > Pedagogy
Pre-requisite : O01213022, O01215018, O01215020
Is interchangeable with: OK0615103
Annotation -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (12.09.2022)
..
Aim of the course -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (12.09.2022)

....

 

 

Literature -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (12.09.2022)

Svatoš, T. (2006). Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství. Pedagogika, 56(1), 45-57.

Svatoš, T., & Holý, I. (2007). Studentské portfolio v negraduálním učitelském vzdělávání. In M. Píšová (Ed.), Portfolio v profesní přípravě učitele (s. 21-38). Pardubice: Fakulta humanitních studií Univerzity Pardubice.

Švec, V. (2016). Jak se utvářejí tacitní znalosti studentky učitelství Jaroslavy v průběhu její učitelské praxe? In V. Švec, J. Nehyba, P. Svojanovský et al. (2016), Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (s. 169-179). Brno: Pedagogická fakulta MU.

https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016

Švec, V., Nehyba, J., Svojanovský, P. et al. (2016). Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Brno: Pedagogická fakulta MU.

https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016

Tomková, A. (2004). Portfolio v přípravě učitelů primární školy. In V. Spilková et al., Současné proměny vzdělávání učitelů (s. 180-190). Brno: Paido.

Tomková, A. (2018). Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK.

Teaching methods -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (12.09.2022)

 group seminars with discussion, reflection and presentation. 

Syllabus -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (12.09.2022)

....

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html