course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Aim of the course -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.
Literature -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika
Materiály na stránkách SUMA
Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)
Vzdělávací programy
Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ
Další literatura bude uváděna na seminářích.
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika
Materiály na stránkách SUMA (bude upřesněno na semináři)
M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
N. Vondrová , M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)
Vzdělávací programy
Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ
Další literatura bude uváděna na seminářích
Teaching methods -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Kombinace přednášky s dílnou.
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Kombinace přednášky s dílnou.
Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Požadavky k udělení zápočtu: Aktivní účast ve výuce. Vypracování úkolů podle pokynů zadaných ve cvičení,
Při distanční výuce je požadována kamera a funkční mikrofon.
Odkaz na spojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep
Syllabus -
Last update: TICHAM/PEDF.CUNI.CZ (23.01.2012)
Kurz navazuje na kurzy Didaktiky matematiky s praxí.
Na heterogenitu žáků budeme nazírat jako na jev přirozený, který může být přínosem pro výuku.
Budeme zabývat možnými cestami realizace principu individualizace a problematikou diferenciace žáků.
Zaměříme se na studium prostředí podnětných pro vyučování matematice a tvoření úloh umožňujících přirozenou diferenciaci a individuální přístupy k řešení úloh ze strany žáků i k žákům ze strany učitelů.
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
V diskusi ujasníme, jak chápeme heterogenitu a diferenciaci.
Jak chápeme rozdíly mezi individuálním přístupem a společným vzděláváním
Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace žáků (v tématech společně vybraných se studenty, např. Pravidelnosti a závislosti - úměrnost, tabulky a grafy; Zlomky; Obsah geometrických útvarů na 1. stupni ZŠ; Tvoření úloh dané struktury, ve zvoleném kontextu / prostředí)
Budeme posuzovat možnosti uplatňování badatelsky orientovaného vzdělávání
Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů
Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků a miskoncepcí