Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
The objective is the development of the communicative, diagnostic, methodic skills of the students. The students
obtain an insight into a school´s, classroom´s, pupil´s life, they recognize their ways of thinking, feeling, motivation,
values, interests etc. The students carry out their own teaching activities, they reflect their practical experience, they
try to make up own teaching style. They are supervised by Univerity teachers and mentors from primary schools.
They keep reflective diary, they write essays relating to the reflection of the practical experience.
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
Cílem této pedagogické praxe je vést studenty k hlubšímu poznání světa konkrétní školy, třídy, učitele, a především žáků. Důraz je kladen na rozvíjení celé šíře dovedností studentů v oblasti komunikace se žáky, vytváření podnětného prostředí pro výuku, budování kvalitního sociálně emočního klimatu ve třídě, uplatňování přirozené autority u žáků, práce s výukovými cíli, didaktické analýzy učiva, volby metod a organizačních forem výuky, způsobů motivování žáků, hodnocení učení, pro učení a jako součásti učení. Je podporována kultivace osobitého pojetí výuky studentů, které je teoreticky podložené a argumentované.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7.
SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7.
KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0.
STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. ISBN 978-80-
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
1. Účast na praxích - max.2 omluvené absence
2. Reflektivní dokumentace praxe (portfolio)
3. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího
4. Esej na téma "Stávám se učitelem" nebo "Jaký jsem učitel?"
5. Vyplněný Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi - sebehodnocení a pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem (nebo práce s jiným evaluačním nástrojem- dle zadání vyučující)