Annotation: Simulation ? vizual and haptic touching to world. Studiing simulation of articles and products of nature: get
anywhere silhouetes and proportions, expressing of sizes, ways of areas and edges by simulating realistic and enhanced
criterions. Relief, dimension, reduction of highs. Studies of human head and skill.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.07.2008)
Modelování - vizuální a haptický přístup ke světu. Studijní modelování předmětů a přírodnin: vystižení siluety a proporcí,
vyjádření objemů, směrů ploch a hran při modelování ve skutečném i zvětšeném měřítku.Převod trojrozměrné studie do
reliéfu - redukce výšek, prostorová hloubka, zachování objemovosti. Analyticko syntetická studie lebky a studie hlavy.
Aim of the course -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
goal of the lecture: learning of expessing and forming models
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Cíl výuky: seznámení s vyjadřovacími a výrazovými prostředky modelování a tvarování.
Literature -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
LAMAČ, M.: Myšlenky moderních sochařů. Odeon, Praha
LYNTON, N.: Umění 19. a 20. století. Artia, Praha 1981
PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu. Academia, Praha 2004
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996
ŠTECH, V. V. Rozprava o reliéfu. Brno : HSU, 1956.
VOLAVKA V. Jak vzniká socha. Praha : NČVU, 1956.
ZHOŘ, I.: Hledání tvaru. SPN, Praha 1977
ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. SPN, Praha 1987
Monografie současných sochařů, katalogy současných sbírek a výstav.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
Literatura:
LAMAČ, M.: Myšlenky moderních sochařů. Odeon, Praha
LYNTON, N.: Umění 19. a 20. století. Artia, Praha 1981
PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu. Academia, Praha 2004
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996
ŠTECH, V. V. Rozprava o reliéfu. Brno : HSU, 1956.
VOLAVKA V. Jak vzniká socha. Praha : NČVU, 1956.
ZHOŘ, I.: Hledání tvaru. SPN, Praha 1977
ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. SPN, Praha 1987
Monografie současných sochařů, katalogy současných sbírek a výstav.
Teaching methods -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Forms of teaching: lecture, seminar
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
Přednáška/seminář
Requirements to the exam -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Credit requirements: participation in seminars, continous fulfilment of the individual tasks and seminar work
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Požadavky k zápočtu: účast na seminářích, průběžné plnění jednotlivých úloh a zadaných seminárních prací
Syllabus -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Syllabus: modelling of simple study made from scuplture clay aimed at execising of perception of the form, viewing from different perspectives and global character of the object.
Follows the studying of a specific shape of various objects and their details, scaling-up the detail while keeping the proportions of a model. The next stage of modelling is study of scull and head.
Key words: stone and clay sculpture, relief, proportion, material, form, substance, dimension, multi-perspective
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Sylabus: modelování jednoduchých etud ze sochařské hlíny, které jsou náplní zaměřeny na procvičení vnímání tvaru, vícepohledovosti a celkového charakteru modelovaného objektu.
Navazuje studování konkrétního tvaru různých předmětů a jejich detailů, zvětšování detailu při zachování proporcí předlohy. Další fází modelování je studie lebky a hlavy.