|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
The aim of the course is to reinforce knowledge of anatomy, histology and embryology of tissues and body systems in terms of the discipline Education towards health. |
|
||
Last update: PhDr. Alena Thorovská (06.09.2016)
DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha : Grada, 2009. 532 s. ISBN 978-80-247-3240-4 HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele I. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-840-0. HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele II. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-984-9. KŘIVÁNKOVÁ, M., HRADOVÁ, M. Somatologie - Učebnice pro střední zdravotnické školy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 244 s. ISBN 80-247-2988-6. SCHREIBER, M. a kol. Funkční somatologie. Praha : H&H, 2007. 468 s. ISBN 80-86022-28-5. ŠMARDA, J. a kol. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha : Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-343-7. |
|
||
Last update: PhDr. Alena Thorovská (06.09.2016)
Písemný test - jedna a více správných odpovědí. Tematické okruhy jsou dány sylabem. |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.10.2010)
1. Properties of living matter, its integration stages - genes, cells, tissues, organs, organ systems. 2. Basics of human cytology, histology and organology. 3. Musculosceletar system. 4. Cardiovascular system. 5. Respiratory system. 6. Gastrointestinal system. 7. Urogenital system. |