SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
Teaching practice II - O01215020
Title: Učitelské praktikum II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011 to 2015
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/4, C [HT]
Capacity: unknown / 66 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok2
Old code: UČPR
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Teaching > Pedagogy
Pre-requisite : O01215019
Is incompatible with: OK0615020
Is pre-requisite for: O01215268, O01215154, O01215103, O01215102, O01215101
Is interchangeable with: OK0615020
Annotation -
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
The objective is the development of the communicative, diagnostic, methodic skills of the students. The students obtain an insight into a school´s, classroom´s, pupil´s life, they recognize their ways of thinking, feeling, motivation, values, interests etc. The students carry out their own teaching activities, they reflect their practical experience, they try to make up own teaching style. They are supervised by Univerity teachers and mentors from primary schools. They keep reflective diary, they write essays relating to the reflection of the practical experience.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)

KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.

PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.

SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7.

SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1.

KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7.

KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0.

STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. ISBN 978-80-

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)

1. Účast  na praxích - max.2 omluvené absence

2. Reflektivní dokumentace praxe (portfolio)

3. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího

4. Esej na téma "Stávám se učitelem" nebo "Jaký jsem učitel?"

5. Vyplněný Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi - sebehodnocení a pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem (nebo práce s jiným evaluačním nástrojem- dle zadání vyučující)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html