Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (04.06.2007)
The research methodology and relevant resources of the of the comparative education will be introduced. Furthermore, the lectures will be focused on the school systems and curriculum of the primary education around the world, the international educational trends and recommendations of the international institutions (UNESCO, OECD), for example formative assessment, education for citizenship, equity of outcomes in education.The results of the international studies on evaluation of educational achievements will be disscussed.
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.02.2018)
Studenti budou seznámeni s metodologií komparativní pedagogiky a relevantními informačními zdroji. Dále budou
zjišťovat informace o systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě. Prezenční výuka bude věnována vybraným
celosvětovým trendům (např. formativní hodnocení, výchova k občanství, spravedlivý přístup ve vzdělávání), doporučením
mezinárodních organizací (UNESCO, OECD) a EU a reflexi výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.09.2018)
Cílem předmětu je orientovanost studentů v oblasti metodologie komparativní pedagogiky, relevantních informačních zdrojů, systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě a vybraných celosvětových trendech, doporučeních mezinárodních organizací a reflexích výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.02.2019)
Povinná:
WALTEROVÁ, E. Srovnávacípedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2006. 324 s. ISBN 80-7290-269-5.
STRAKOVÁ, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta.
Doporučená:
Průcha, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha, Portál 2006. 320 s. ISBN 80-7178-290-4 EURYDICE. Informační síť o vzdělávání v Evropě. Education at Glance. OECD Indicators. Váňová, M.: Srovnávací pedagogika a její teoretické problémy. In: Pedagogická revue, roč. 51, 1999, č.: 5, s. 410-418, ISSN: 1335-1982
JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E.; ABANKINA, T.; ABANKINA, I. Školní vzdělávání v Ruské federaci. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2206-4. (v tisku)
JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; GREGER, D.; DAUN, H. Školní vzdělávání ve Švédsku. Praha: Nakladatelství karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2021-3.
JEŽKOVÁ, V.; DVOŘÁK, D.; CHAPMAN, C. a kol. Školní vzdělávání ve Velké Británii. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1784-8.
JEŽKOVÁ, V.; KOPP, von, B.; JANÍK, T. Školní vzdělávání v Německu. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1558-5.
JEŽKOVÁ, V.; GREGER, D. (eds.). Školní vzdělávání. Zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum. ISBN 80-2461313-1.
Teaching methods - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (09.04.2018)
Přednášky, interaktivní bloky, diskuse ve dvojicích a skupinách, samostudium, vypracování úkolů v prostředí Moodle, e-mailové a osobní konzultace, test.
Syllabus -
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (04.06.2007)
Research methodology
Results of the research
Information Resources
System and curriculum of primary education around the world
International trends and recommendations of the international institutions
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.09.2018)
Metodologie komparativní pedagogiky Výsledky výzkumů hodnocení vzdělávacích výsledků Zdroje informací KP Systém a kurikulum primárního vzdělávání ve světě Mezinárodní trendy a doporučení mezinárodních institucí
Inovace předmětu podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.
Entry requirements - Czech
Last update: STARA/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
Nejsou stanoveny žádné vstupní podmínky pro přihlášení se do předmětu.