SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2010/2011
   Login via CAS
We teach mathematics together I - OK0610614
Title: Učíme společně matematiku I
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010 to 2010
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Co-requisite : OK0610612, OK0610613
Incompatibility : O01110614
Interchangeability : O01110614
Is co-requisite for: OK0610613, OK0610612
Is pre-requisite for: OK0610617
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (11.09.2021)
Kurz je zaměřen na získávání a obohacování pedagogických zkušeností studenta a jejich propojení na dosavadní zkušenosti získané vlastní pedagogickou činností, případně i vlastním učením se matematiky. Analýzou žákovských řešení, videoukázek z výuky nebo práce jednoho žáka, případně i písemně prezentovaného příběhu studenti pronikají do myšlení žáků a propojují diadaktickou teorii s praxí. Pozornost bude věnována učitelským strategiím a alternativním přístupům v závislosti na typu žáka, složení třídy. V PŘÍPADĚ PŘÍMÉ VÝUKY NÁVŠTĚVA ŠKOSLKÉHO ZAŘÍZENÍ.
Literature - Czech
Last update: KRATOCHJ/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)

Učebnice matematiky pro 1. stupeň základní školy (české, slovenské a jiné zahraniční)

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (11.09.2021)

V případě kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm).
Obsah i metody výuky budou provázány na pedagogické zkušenosti studentů a zaměřeny na motivaci k organickému propojování s novými VŠ poznatky.

Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 2 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomových prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti mohou být zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů.

Součástí kurzu bude i návštěva školy s analýzou hodin z různých pohledů v provázání na další dva předměty nebo analýza videa.

Součástí bude problematika individualizace přístupu k žákům s obhledem i na inkluzi a přpravenost na probírané téma/na školu.


Obsah: Způsoby kognitivní i sociální motivace žáka; edukační strategie učitele; interakční strategie učitele; vedení třídní diskuse, jak povzbudit vzájemnou komunikaci žáků; rozvoj schopnosti žáků pro týmovou spolupráci.
Práce je úzce vázána na školní praxi. Každý student připraví scénář aspoň jedné vyučovací hodiny ve třídě, kterou aspoň částečně zná. Scénář realizuje, společně s kolegy hodinu eviduje a analyzuje. Paralelně s touto praktickou činností jsou studenti seznamováni s příslušným teoretickým zázemím.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html