SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2010/2011
   Login via CAS
Didactics of Art Education I - O01321902
Title: Didaktika výtvarné výchovy I-spec. cizí jazyk
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010 to 2010
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 13 [hours]
Capacity: unknown / 24 (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Teacher(s): Mgr. Karla Cikánová
Classification: Arts > General Subjects
Pre-requisite : O01321048
Is pre-requisite for: O01321913, O01321903, O01321904
Annotation -
Last update: NOVOM8AP (07.02.2013)
Children´s art as a specific phenomenon of ontogeny : developmental stages, individual differences and typological inclinations .Reconceptions of undrestanding of children´s art and contemporary psycho-didactic cinceptions.
Aim of the course -
Last update: NOVOM8AP (07.02.2013)

To make preconditions of full qualified look at children´s art (process and product) , spontaneous and with teacher´s guidance.

Descriptors - Czech
Last update: NOVOM8AP (07.02.2013)

Klíčová slova: Rozhodování, kompetence, informace, interpretace, operacionalizace, dispozice, vývoj, individualita, sebevyjádření , spontaneita, ovlivňování, očekávané a zvláštní jevy

Literature -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (24.02.2019)

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění:

vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012

FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997

KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. elektronický text

TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011

 

CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha Aventinum 1992, 1997

FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010

HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014

KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000

ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah 1997

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999

PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově.

Plzeň: ZU 2017

TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha:

Verlag Dashofer 2005 

Teaching methods -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)

seminar, lecture

Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (24.02.2019)

Evaluation
Active participation in seminars, continuous submition of the tasks

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (28.01.2022)

1. Cíle a obsah výtvarné výchovy
2. Výtvarný úkol a učivo Vv; didaktické kategorie, analýza obsahu, výtvarné řady a projekty

3. RVP ZV, ŠVP, kurikulární dokumenty; plánování výtvarného úkolu I.

4. Analýza výtvarného úkolu; tvořivost; plánování výtvarného úkolu II.

5. Standardy Vv; analýza učiva

6. Vizuální vnímání

7. Umění ve výtvarné výchově; interpretace uměleckého díla

8. Galerijní a muzejní edukace, metody a přístupy; příklady

9. Muzejní pedagogika; návštěva a analýza vzdělávacího programu

10.Reflexe a zpětná vazba ve Vv; formativní hodnocení

11. Hodnocení ve Vv; plánování výtvarného úkolu III.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html