SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Project of Russian Language Didactics - ON2316034
Title: Projekt z didaktiky RJ
Guaranteed by: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Russian
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Hana Žofková, CSc.
PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: HAVEL9AP (29.09.2014)
Předmět Projekt z didaktiky RJ volně navazuje na předměty Úvod do lingvodidaktiky, Didaktika I a Didaktika II. V rámci předmětu zpracovávají studeni seminární práci ve formě lingvodidaktického projektu na vybrané téma, v rámci kterého prokazují schopnost tvůrčího zpracování konkrétní učební látky s ohledem na zvolenou problematiku.
Aim of the course - Czech
Last update: HAVEL9AP (29.09.2014)

Cílem předmětu Projekt z didaktiky je formování didaktických dovedností studentů na příkladu tvůrčího zpracování konkrétního lingvodidaktického problému. Student prokazuje schopnost vybraný problém teoreticky nastudovat a vyhodnotit a následně získané poznatky aplikovat při konstrukci vlastních metodických postupů.

Literature - Czech
Last update: HAVEL9AP (29.09.2014)

Studijní literatura - viz Didaktika I-III.

Teaching methods - Czech
Last update: HAVEL9AP (29.09.2014)

Výuka daného předmětu probíhá formou individuálních konzultací.

Course completion requirements - Czech
Last update: HAVELKO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2016)

Podmínky k udělení zápočtu

Pro zápočet z předmětu Projekt z didaktiky student zpracuje prakticky orientovanou seminární práci na vybrané lingvodidaktické téma.

Seminární práce (projekt) je v rozsahu: 3-4 stránky teoretické části a v praktické části minimálně 5 aktivit pro ZŠ a 5 aktivit pro SŠ + seznam zdrojů (vše nutno uvádět a odkazovat dle pokynů na webu katedry).

V teoretické části uvedete základní lingvodidaktické poznatky, které se bezprostředně týkají dané problematiky (širší kontext zmiňujte pouze velmi stručně, max. na půl stránky). V praktické části bude problematika metodicky zpracována, tj. vytvoříte například sérii cvičení (včetně zadání, určení kategorie žáků, pro něž je cvičení určeno, popisu způsobu práce s těmito cvičeními, způsob jejich hodnocení apod.) nebo skutečný projekt pro dlouhodobější práci v konkrétní školní třídě. Zpracování dané problematiky bude zohledňovat jak ZŠ, tak SŠ, tzn. že je třeba připravit v podstatě dvě verze téhož s ohledem na věk a úroveň žáků ZŠ a SŠ. Praktická část může být také opřena o analýzu učebních souborů pro ruštinu, případně i další cizí jazyk či jejich porovnání. Nakonec bude připojen seznam použitých zdrojů ve formě jako u kvalifikačních prací (viz web katedry). Odkazy na zdroje v textu dělejte stejně jako u DP. Struktura práce samozřejmě bude vždy závislá na charakteru problému.

Projekt zašlete v elektronické podobě L. Rozboudové (lenka.rozboudova@pedf.cuni.cz) nejpozději do 10.1.2017, aby bylo dostatek času na prostudování a prokonzultování v době zkouškového období, v němž musí být zápočet udělen.

Nabízená témata:

1.      Práce s ICT ve výuce RJ

2.      Práce s textem ve výuce RJ

3.      Způsoby motivace v učebnicích RJ + vlastní návrhy motivace ke cvičením či činnostem

4.      Dovednost psaní osobního dopisu či emailu

5.      Aktivizující metody ve výuce na vybraném typu školy

6.      Integrativní přístup v v osvojování jazykových prostředků se zaměřením na fonetiku

7.      Integrativní přístup v v osvojování jazykových prostředků se zaměřením na gramatiku

8.      Písně ve výuce RJ

Individuální téma eventuelně po dohodě.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html