SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to Educational and Psychological Diagnostics - OCDU19DV11
Title: Úvod do pedagogicko-psychologické diagnostiky
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023 to 2023
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 14 [hours]
Capacity: unknown / unknown (1)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Veronika Blaho Vitošková, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (25.10.2023)
The aim of the course is to learn to identify the child's personality, his / her abilities and relationships in a group. To understand the problems of pedagogical-psychological diagnostics in the context of educational activities. Understand the ethical aspects of the diagnostic process and the importance of documenting and archiving the results of diagnostic procedures.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.10.2023)

Povinné

BRAUN, R. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha: ÚPRPŠ, 2003.

Dittrich, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany: HaH, 1994.

Hadj Moussová, Z. a J. Duplinský. Diagnostika. Praha: UK PdF, 2002.

HRABAL, V. Diagnostika. Praha: Karolinum, 2002.

HRABAL, V. a I. Pavelková. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

Doporučené

Hadj Moussová Z. Diagnostika v práci učitele. In Bendl, S. - Kucharská, A. (ed): Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF 2008. ISBN 978-80-7290-366-5. Dostupné na http://dl1.cuni.cz/file.php/2878/Skripta/10_Diagnostika.pdf

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Dotazník výkonové motivace pro žáky. NÚV, 2011.

Lašek, Jan: Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.

ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Poznávání duševního života člověka. Olomouc: UJEP, 2004.

Vágnerová M. a J. Klégrová. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum 2008.

Valentová L. a kol. Školní poradenství I. Praha: PedF UK, 2013.

Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.10.2023)

­Úvodní informace k pedagogicko-psychologické diagnostice pro školní praxi.

­Hlavní kategorie diagnostických nástrojů.

­Klinické metody: rozhovor, pozorování, anamnéza.

­Testové metody.

­Nestandardizované metody, projektivní metody (kresba, analýza produktů aj.).

­Hlavní oblasti využití diagnostiky ve škole – osobnost žáka, sociální prostředí žáka, školní třída.

­Základní dotazníkové metody (SORAD, B-3,  B-4, DVP, Dotazník motivace k výkonu aj.).

­Etické zásady užívání diagnostických metod.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.10.2023)

Zápočet: splnění docházky, test

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html