|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
Studijní literatura: Bogdanowitzová, M. - Swierkozsová, J.: Metoda dobrého startu. Ostrava, Kasimo 1998. Dittrich, P.: Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany, H+H 1993. Gavora, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Brno, Paido 1996. Hadj Moussová, Z., Duplinský, J.: Pedagogicko psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha, PedF UK 2002. Hrabal, V.: Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha, UK 2002. Matějček: Praxe dětského psychologického poradenství. Praha, SPN 1991. Říčan a kol.: Dětská klinická psychologie. Praha, Avicenum 1991, Grada 1997 Sindelarová, B.: Předcházíme poruchám učení. Praha, Portál 1995. Švancarová, D., Kucharská, A.: Test rizika poruch čtení a psaní u nastupujících školáků. Praha, Scientia 2001. Švancara J. a kol.: Diagnostika psychického vývoje Praha, SPN 1980 Hadj Moussová, Z., Duplinský, J.: Pedagogicko psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha, PedF UK 2002.
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Acquisition of general concepts about psychological diagnostics The content of the course: ?Subject of psychological diagnostics: the concept of diagnostics, the aim of the psychological diagnostics ?Casuistic x psychometric approach to diagnostics ?Psychodiagnostic methods- clinical and tests ?Principles of the diagnostics in different stages: infant, early childhood, preschool age ?Diagnostics in preschoole age ?The most common problems in preschool age leading to psychological diagnostics
|