|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998. Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997. Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995. Hronzová, M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011. Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977. |
|
||
Last update: HAJKOVAJ (13.09.2005)
Forms of remedial physical education. Health classification. Relations between Physical education and Remedial or Therapeutic education. Structure and composition of lessons. Didactic principles of RPE. Correct and wrong posture, physical exercises and their influence on the posture. Exercises for particular parts of the body - local exercises. Stretching and strengthening exercises, relaxation and breathing exercises, balance and motor control exercises. Application of gymnastic tools or requisites (sticks, skippintg ropes, elastic bands, balance balls) and apparattus (wall bars, balance benches and beams, trampolines, ladders). Acquiring basic motor skills (practice) and elementary diagnostic skills (observing and assessment). |