|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (01.02.2022)
The goal is a deeper introduction to selected trends in reform movements from abroad and selected innovative programs. The goal for students in this course is to look for opportunities to apply these in their own conception of teaching. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (17.02.2020)
CALGREN, F. Výchova ke svobodě. Praha: Baltazar, 1991. DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17. HAMAIDOVÁ, A. Metoda Decrolyho. Praha: Pedagogická přítomnost, 1926. RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (23.02.2022)
Alternative schools and innovative programs Pedagogy of R.Steiner Scio schools Pedagogy of M.Montessori |