Last update: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. (11.02.2021)
The course is divided into three thematic sections. The first leads to reflection on the role of technology in the classroom, as the device-to-target syndrome is extremely typical of ICT. The second section is devoted to generally applicable skills of "things on the computer", the third then introduces tools developed for the school.
- digital technologies and their influence on the pupil
- presentation software & skills
- linear and non-linear presentations, screen-free teaching
- LMS or Moodle is not the only one
- work with an interactive whiteboard - on the edge of retro style
- activation technology elements - inspiromat applications, especially mobile
- bioinformatics or biology through the keyboard
- GIS for dummies
- instrumentation of a school experiment
- black-box kits
- Mobile-first
- DIY access
- remote labs
- work with multimedia
- video
- sound
- vectors
- raster
- augmented reality
- self-regulated learning and its technological support
The course is divided into three thematic sections. The first leads to reflection on the role of technology in teaching, as the syndrome of confusing resources with a goal is extremely typical for ICT. The second section is devoted to the generally applicable skills of "things on the computer", the third presents the tools developed directly for the school. Electronic materials, specific layout of topics and assignment of seminar papers see LMS GoogleClassroom https://classroom.google.com/c/NTM5NjY1OTc0NDZa
- digital technologies and their influence on the student
- presentation software & skills
- linear and nonlinear presentation, screen-free teaching
- LearningManagementSystem or Moodle is not the only one - this topic is implemented online as practical training
- distance education as a phenomenon
- technical and competence prerequisites for successful distance learning
- motivation by wire - specifics of distance learning in the affective area
- work with interactive whiteboard - on the edge of retro style
- activation technological elements - inspiromat of applications, especially mobile ones
- bioinformatics or biology through the keyboard
- GIS for dummies
- instrumentation of a school experiment
- black-box assembly
- mobile-first
- DIY approach
- remote labs
- school experiment in the coronavirus period - methodology of school experiment in distance learning
- work with multimedia
- video
- sound
- vectors
- rasters
- augmented reality
- self-regulated learning and its technological support
Teaching in SS 2020/2021 will start on 16.2.2021.
In the case of forced online / distance learning, teaching takes place at scheduled times in the GoogleClassroom environment. If physical participation in the first meeting of the semester is not possible, this will take place in the form of an online meeting, to which enrolled students will receive an invitation by email. News and all information are provided in the course [https://classroom.google.com/c/MjY0NjM2MzQxNjMz?cjc=4kbnqe7]
Last update: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. (11.02.2021)
Předmět je členěn do tří tematických sekcí. První vede k zamyšlení nad rolí technologií ve výuce, neboť syndrom zaměnění prostředku za cíl je pro ICT mimořádně typický. Druhá sekce je věnována obecně použitelným dovednostem "věcí na počítači", třetí pak představuje přímo pro školu vyvíjené nástroje. Elektronické materiály, konkrétní rozložení témat a zadání seminárních prací viz LMS GoogleClassroom https://classroom.google.com/c/NTM5NjY1OTc0NDZa
- digitální technologie a jejich vliv na žáka
- prezentační software&dovednosti
- lineární a nelineární prezentace, screen-free teaching
LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný - toto téma je realizováno online formou jako praktická výuka
- distanční vzdělávání jako fenomén
- technické a kompetenční předpoklady pro úspěšnou distanční výuku
- motivace po drátě - specifika distanční výuky v afektivní oblasti
práce s interaktivní tabulí - na hraně retro stylu
aktivizační technologické prvky - inspiromat aplikací, zejména mobilních
bioinformatika aneb biologie skrz klávesnici
GIS for dummies
instrumentace školního pokusu
- black-box sestavy
- mobile-first
- DIY přístup
- remote labs
- školní pokus v době koronavirové - metodika školního pokusu v distanční výuce
práce s multimédii
- video
- zvuk
- vektory
- rastry
rozšířená realita
self-regulated learning a jeho technologická podpora
Výuka v LS 2020/2021 bude zahájena dne 16.2.2021.
V případě vynucené online/distanční výuky probíhá výuka v rozvrhovaném čase v prostředí GoogleClassroom. Nebude-li možná fyzická účast na prvním setkání v semestru, proběhne toto formou online meetingu k němuž obdrží zapsaní studenti emailem pozvánku. Aktuality a veškeré informace jsou poskytovány v uvedeném kurzu [https://classroom.google.com/c/MjY0NjM2MzQxNjMz?cjc=4kbnqe7]